IT/Supporttekniker till Infometric!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Wrknest söker nu en IT/Supporttekniker som vill ge teknisk support hos Infometric - en ledande grön leverantör inom el och energi! Infometric hjälper fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader genom att mäta el, vatten och temperaturer. Infometric arbetar med att ge support till över 1000 kunder och samarbetspartners idag som består av, Fastighetsägare, BRF, El Entreprenader, stora som små kunder. Sedan starten 1995 har de samlat över en miljard mätvärden och hjälpt sina kunder att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. Genom sina moderna, tekniska och hållbara energilösningar kan de numera även mäta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar - något som lönar sig för både plånboken och klimatet. Nu växlar dom upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos vår kund. Infometrics huvudkontor är placerat i Sollentuna med omkring 40 anställda. Starten är omgående och uppdraget sträcker sig 6 månader, med chans till överrekrytering efter det.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker hos Infometric kommer du tillsammans med ditt team, bestående av tio medarbetare, arbeta med driftsäkerhet på företagets eftermarknadsavdelning. Rollen innebär en hel del samarbete med leverans- och driftteamen. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att hjälpa företagets kunder med diverse driftfel som dyker upp i olika energianläggningar. Du kommer framförallt arbeta i företagets ärendehanteringssystem JIRA där de flesta felen registreras, och det blir din uppgift att hitta en lösning på problemen. Du kommer även ha en del kontakt med kunder via telefon och mejl. I rollen ingår även att själv upptäcka varningssignaler från anläggningarna för att avgöra felorsak. Exempel på fel som kan dyka upp är att ingen kontakt finns till anläggningen på grund av att tjänsten ej är aktiverad hos Internetleverantören eller att mätare slutar fungera av flera orsaker. Om problemet inte går att lösa remote kommer du att ta kontakt med tekniker som kan åka ut i fält och lösa problemet.

Denna tjänst kommer erbjuda dig en stor variation inom IT-support/nätverksarbete och chansen att utvecklas inom det tekniska området.

Vi söker dig som har

- Flytande språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Avslutad utbildning inom exempelvis IT, teknik eller el - alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Några års erfarenhet inom IT/teknik, tex. som 1st-/2ond line support eller som nätverkstekniker
- Kunskaper inom Officepaketet och en datorvana


Vi ser det som ett plus om du även har

- Erfarenhet inom el, fastighet eller kommunikativ teknik
- Har grundläggande kunskaper inom IP och/eller nätverksteknik


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, noggrann, analytisk och har en förmåga att tänka logiskt och lösa problem. Vi ser också gärna att du har social kompetens, ett stort intresse av teknik och är serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Sollentuna, Stockholm

Omfattning: Heltid, 100 % (h/v)

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Infometrics

Infometric är ledande leverantör av mätinsamlingssystem med över 20 års erfarenhet inom energimätning. Infometric är en stabil partner för både fastighetsägare och elbolag samt deras partners.


Vänd dig till dem för hjälp vid IMD - Individuell Mätning och Debitering av el, vatten / temperatur i lägenheter eller lösning för debitering av laddplatser. Infometric erbjuder ett öppet system med M-Bus som standard för både kabel- och radiokommunikation.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 7 september 2022

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024