Iver söker Tekniker med infrastrukturansvar till Skövde

Iver söker Tekniker med infrastrukturansvar till Skövde

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Iver utvecklar och levererar tjänster inom IT-drift, högsäkerhetslösningar och applikationsutveckling till medelstora och stora företag och organisationer samt till offentlig sektor. Iver är den personliga utmanaren på den nordiska IT-driftmarknaden. Med säte i Stockholm verkar Iver i Sverige och Norge med en agenda att fortsätta sin nordiska expansion, alltid nära kunden. Företagets ursprung finns i den framgångsrika fusionen mellan Candidator och DGC. Tillsammans har de, med EQT som ägare, vuxit sig starkare och förvärvat företagen Solid Park, Exeo, IT-Gården, Ismotec och Britt. Iver omsätter drygt 2,3 miljarder SEK och har cirka 1200 medarbetare. I Skövde har Iver 28 anställda och sitter i fräscha lokaler.

Tjänstebeskrivning
Vill du arbeta på ett företag som brinner för innovationer och kompetens i framkant? Motiveras du av bra ledarskap och härlig teamkänsla? Kanske jobbar du som tekniker inom infrastruktur idag och vill ta nästa steg? Då är detta det perfekta jobbet för dig!

I rollen kommer du att ha tekniskt ansvar för några av Ivers största kunder. Du arbetar nära våra kunder och säkerställer att kunderna har rätt tekniska förutsättningar och att vår leverans av komplexa infrastrukturtjänster överträffar deras förväntningar. Du kommer att ta fram proaktiva tekniska förslag och åtgärder till kund, delta i leveransmöten samt vara länken mellan tekniken och kunden. Du arbetar såväl strategiskt som operativt och du kommer att löpande delta och driva förbättringsprojekt av rutiner, processer och IT-verktyg.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning och ett antal års erfarenhet av arbete med större, komplexa Microsoft miljöer. Du har god produktkännedom inom IT-infrastruktur och har dessutom deltagit i och drivit olika typer av förbättringsprojekt med goda resultat. Vi ser gärna att du är van att ha ett nära samarbete med kunderna och trivs i den rollen. Självklart har du ett brinnande intresse för teknik. Vi tror att du har kunskaper och en vilja att utvecklas inom ett eller flera områden enligt nedan:

• Windows Server, AD och GPO
• SCCM
• Office 365
• Azure
• Exchange
• MSSQL
• RDS och/eller Citrix
• PowerShell
• Nätverk/Brandväggar

För att lyckas i rollen krävs att du är självgående, drivande och lyhörd. Du är en person som tar ett stort ansvar för såväl din egen prestation som för våra kunder. Du är van att arbeta i team och har en utpräglad servicekänsla mot våra kunder. Du trivs i en roll med tät kundkontakt och har lätt för att prata med olika typer av människor. Vi ser även att du har en analytisk förmåga och gillar struktur och problemlösning. Du har inga problem med att sätta dig in i och även utveckla nya rutiner, processer och produkter. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat och ser vikten av teknisk dokumentation.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik miljö. Iver är ett framgångsrikt företag, där du får arbeta med den absolut senaste tekniken och du har stora möjligheter att utvecklas och själv forma din framtid. Kamratskap, stimulerande uppdrag och kontinuerlig utbildning ingår som en naturlig del i arbetet hos oss. Du kommer att vara en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra kunderna nöjda. Hos oss värdesätter vi korta beslutsvägar och en platt organisation.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Lundgren, tel. 0733–200 880. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 25 november 2020. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 25 november 2020

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024