IVO söker administratörer

IVO söker administratörer

Arbetsbeskrivning

Inspektionen för vård och omsorg söker två administratörer för visstidsanställning med uppgift att ge administrativt stöd i handläggning av ärenden.

Vi söker dig som trivs med administrativt arbete och vill bidra i utvecklingen av IVO:s verksamhet. Tjänsten är placerad vid avdelning öst i Stockholm. Du kommer att ingå i avdelningens administratörsgrupp där övriga administrativa uppgifter på avdelningen fördelas.

Arbetet går ut på att stötta inspektörerna med administrativa uppgifter, hantera dokument och registrera ärenden i myndighetens ärendehanteringssystem. Det ingår även att begära, hantera och kommunicera handlingar från vårdgivare och andra myndigheter, samt hantera uppgifter från ärendesystemet som blir underlag för myndighetens riskbaserade tillsyn. Dessutom ingår bl.a. att bevaka ärenden, avsluta vissa typer av ärenden samt skicka påminnelser och skriva minnesanteckningar från möten.

Vi söker dig som har


• Lämplig eftergymnasial utbildning
• Minst ett års aktuell erfarenhet inom administration i offentlig förvaltning
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt
• God och aktuell IT- och datavana (ex. Office)
• Erfarenhet av handläggning i moderna dokument- och ärendehanteringssystem

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med god initiativ- och problemlösningsförmåga. Du behöver vara mycket strukturerad, noggrann, effektiv, självständig samt har ett sinne för detaljer. Du är prestigelös och arbetar med ett serviceinriktat förhållningssätt, samt med en förmåga till flexibilitet att utföra nya arbetsuppgifter, arbetssätt och metoder. Du har även en god förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och trivs med att arbeta självständigt såväl som i team. Vidare ser vi också att det är viktigt att du är utvecklingsinriktad då avdelningen är inne i ett förändringsarbete.

Det är meriterande om du har


• Erfarenhet av administrativt arbete som rör juridik eller hälso- och sjukvård
• Erfarenhet av att utveckla administrativa arbetsformer vid digitalisering
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• Viss kunskap om sjukvårdens organisation i Region Stockholm

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige.  IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Tjänsten är en visstidsanställning, heltid, till och med den 31 december 2022. Placering i Stockholm. Tillträde snarast möjligt.

Ansök senast 22 juni 2022

Vi vill att du skickar in ett CV samt ett personligt brev där du presenterar dig själv och beskriver varför du tror att du är rätt person för tjänsten du söker. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Märk din ansökan med dnr 2.1.1-22178/2022.

Har du frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Frida Tamker.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.


IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: https://www.ivo.se/
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2022
  • Ansök senast: 22 juni 2022

Besöksadress

Solnavägen 4
None

Postadress

Solnavägen 4
Stockholm, 10430

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024