OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IVO ansvarar för tillsynen över hälso- och sjukvården samt hälso- och sjukvårdspersonal och social omsorg. Avdelning sydvästs tillsynsområde omfattar Västra Götalands och Hallands län. Myndigheten ansvarar också för viss tillståndsprövning.
På enheten Stöd och administration är du del av en viktig funktion på avdelningen. Enhetens målsättning är att ge bästa tänkbara stöd och service internt till avdelningen men också till externa parter.
Nu söker vi en eller flera erfarna administratörer som bl.a. kommer att vara ett administrativt stöd till inspektörerna i deras tillsynsarbete och arbeta med andra förekommande administrativa uppgifter på avdelningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• administrativa uppgifter i ärendehandläggningen,
• viss diarieföring i vårt ärendehanteringssystem Public 360,
• administrativa uppgifter som förekommer på avdelningen,
• intern service till avdelningen, och
• kontakt med externa parter.
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieexamen och gärna en påbyggnadsutbildning inom administration.
• Aktuell erfarenhet av liknande arbete.
• Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, gärna statlig myndighet.
• Aktuell erfarenhet av att ha arbetat i ett modernt ärendehanteringssystem.
• God och aktuell IT- och datorvana.
• Goda kunskaper i svenska, såväl muntligt och skriftligt.
Som person är du serviceinriktad, flexibel, lösningsinriktad och har ett tillmötesgående sätt. Du ska kunna hantera många dagliga kontakter, både internt och externt så det förutsätter att du har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du ansvarstagande, har en hög kvalitetsmedvetenhet i ditt arbete, har en god förmåga att strukturera ditt arbete och driver effektivt arbetet framåt. Du har även en god förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Du arbetar självständigt, men tycker också om att vara en del av en arbetsgrupp. Du bör även kunna samarbeta väl med andra och bidra till en god stämning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tjänstetiteln är administratör och tjänsten avser heltid med placering i Göteborg. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.
Ansök senast 2 december 2022
Vi vill att du skickar in ett CV och personligt brev senast den 2 december 2022.
Märk din ansökan med dnr 2.1.1 -45078/2022. Arbetsbetyg och dylikt tas med vid en eventuell intervju.
Varm välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.
IVO bidrar till en säker vård och omsorg. IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
IVO bidrar till en säker vård och omsorg
Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.
Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01