OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inspektionen för vård och omsorg (IVO) ansvarar för tillsynen av hälso- och sjukvården och socialtjänsten. På IVO arbetar vi tillsammans med att utveckla arbetssätt, kultur, ledarskap och medarbetarskap i syfte att nå ännu lite längre i vårt uppdrag att bidra till en vård och omsorg som är av god kvalitet och som är säker.
En ny organisation för myndighetens registratur trädde i kraft den 1 oktober 2022, då sex regionala registraturer slogs samman till en samlad organisation med fyra enheter på avdelningen för verksamhetsstöd. Verksamheten kommer även fortsatt att bedrivas regionalt.
IVO söker nu en registrator till registraturenheten på avdelningen för verksamhetsstöd.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som registrator kommer att vara:
• Klassificera och diarieföra i IVO:s elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360
• Ansvara för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk
• Hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media
• Hantera interna och externa förfrågningar avseende dokument och dokumenthantering
• Tillsammans med övriga registratorer ge råd och stöd till övrig personal på myndigheten i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar
• Avsluta och arkivera handlingar
• Ta emot samtal från media och från personer som har pågående ärenden
• Posthantering
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieexamen
• Flera års erfarenhet av arbete som registrator
• Flera års erfarenhet av diarieföring i modernt dokument- och ärendehanteringssystem
• Aktuell erfarenhet av diarieföring inom offentlig förvaltning, gärna statlig
• God och aktuell IT- och datorvana
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt
Som person är du serviceinriktad, flexibel och nogrann. Arbetet innebär att du är en del av en viktig centralfunktion för myndigheten och hanterar många dagliga kontakter, både internt och externt. Du samarbetar med andra och bidrar till en god stämning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Meriterande:
• Dokumenterad registratorsutbildning eller liknande som IVO finner relevant för tjänsten
• Kännedom om lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning
Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.
Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Tjänsten är en tidsbegränsad timanställning längst till och med 31 oktober 2024. Arbetstiden kommer att vara cirka en till två dagar i veckan med placering på IVO:s kontor i Malmö.
Registraturen på IVO är en nationell funktion. Dina närmaste kollegor och chefer arbetar på olika orter i landet och upplärning/kommunikation sker oftast på distans.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 26 spetember 2023. Bifoga personligt brev och CV där det tydligt framgår på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering- eller annonseringshjälp.
IVO bidrar till en säker vård och omsorg
Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.
Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
Myndigheten har drygt 780 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01