IVO söker registrator med arkivkunskap

Arbetsbeskrivning

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en registrator för tillsvidare anställning  i Stockholm. Enheten är en samordnad registratur för de avdelningar som finns i Stockholm. Vid enheten arbetar man i team där förbättringsarbete är en del av vardagen och där vi kontinuerligt utvecklar vårt arbetssätt. Målsättningen är att ge bästa tänkbara stöd och service internt till avdelningarna men också ge hög service till enskilda medborgare, myndigheter och media.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som registrator är att:

Ansvara för del av arkivarbete med att ordna och leverera volymer till IVO:s centralarkiv

Klassificera och diarieföra i IVO:s elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360

Ansvara för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk

Hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media

Hantera interna och externa förfrågningar avseende dokument och dokumenthantering

Tillsammans med övriga registratorer ge råd och stöd till övrig personal på avdelningarna i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar

Avsluta och arkivera handlingar i enhetens närarkiv

Ta emot samtal från media och från personer som har pågående ärenden

Posthantering

 

Andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Aktuell erfarenhet av arbete med diarieföring och/eller arkivering av handlingar i offentlig förvaltning, gärna statlig
• Dokumenterad utbildning inom registrering eller arkivering som IVO finner relevant för tjänsten
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar
• Goda och aktuella datakunskaper
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftlig

Vi söker dig som är noggrann, tar ansvar och har en hög serviceambition. För att trivas ska du vara flexibel och ha god förmåga att tillämpa nya arbetssätt och metoder inom dokumentadministrativa området. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt men eftersom vi arbetar mycket i team är även vilja och förmåga att arbeta tillsammans viktig för att utveckla arbetet.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande


• Kunskaper i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystemet Public 360
• Något års aktuell erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem


IVO kan erbjuda dig en serviceroll i en spännande kunskapsorganisation

Vi erbjuder dig en tjänst i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn och tillståndsprövning i Sverige.

IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen avser en tillsvidare anställning. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.

Ansök senast 10 maj 2020.

Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 maj 2020.

Märk din ansökan med dnr. 2.1.1-17043/2020. Arbetsbetyg och dylikt tas med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekryterings- eller annonseringshjälp.


IVO bidrar till en säker vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: https://www.ivo.se/
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Besöksadress

Solnavägen 4
None

Postadress

Solnavägen 4
Stockholm, 10430

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024