OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På inspektionen för vård och omsorg (IVO) arbetar vi tillsammans med att utveckla arbetssätt, kultur, ledarskap och medarbetarskap i syfte att nå ännu lite längre i vårt uppdrag att bidra till en vård och omsorg som är av god kvalitet och som är säker.
En ny organisation för myndighetens registratur har trätt i kraft den 1 oktober 2022, då sex regionala registraturer slagits samman till en samlad organisation med fyra enheter på avdelningen för verksamhetsstöd. Verksamheten kommer även fortsatt att bedrivas regionalt.
IVO söker nu teamledare till två av registraturenheterna på avdelningen för verksamhetsstöd. Den ena enheten är huvudsakligen placerad i Stockholm, den andra har kontor i Göteborg, Malmö och Jönköping.
Rekryteringarna har samma diarienummer och är en och samma rekrytering med placering efter överenskommelse med de som erbjuds tjänsterna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som teamledare kommer att vara:
• säkerställa den dagliga driften av registraturen
• skapa engagemang och delaktighet för registraturens uppdrag och mål
• säkerställa att enhetlighet i diarieföring och dokumenthantering på myndigheten följs
• säkerställa att inkommande handlingar tas emot och fördelas
• samordna hantering av interna och externa förfrågningar
• följa upp kvaliteten i registraturens verksamhet
• uppmärksamma kompetens-/servicebehov i verksamheten och bidra till lärande
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom registratur, administration, arkiv, juridik, eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet
• Erfarenhet av att leda och utveckla grupper och/eller individer
• Erfarenhet av arbete inom registratur, administration, juridik
• God kommunikativ förmåga och uttrycker sig väl i tal och skrift på svenska
• God och aktuell IT- och datorvana
Meriterande:
• Aktuell yrkeserfarenhet från offentlig förvaltning, gärna statlig
• Erfarenhet av registrering i modernt dokument- och ärendehanteringssystem
• Kännedom om lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning
Som person är du serviceinriktad, flexibel och har ett lösningsfokuserat sätt. Arbetet innebär att du är en del av en viktig centralfunktion för myndigheten och hanterar många dagliga kontakter, både internt och externt, varför du behöver vara bekväm med att möta människor i olika situationer.
• Du leder och motiverar för att effektivt nå gemensamma mål
• Du är trygg, stabil och har god självinsikt
• Du har intresse, vilja och förmåga att stödja andra och levererar lösningar
• Du har förmåga att se helheter och ser till hela verksamhetens bästa
• Du har ett professionellt förhållningssätt både internt och externt
• Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter
• Du ser möjligheterna i förändringar
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat.
Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning, tillträde sker enligt överenskommelse. Då vi finns på flera orter kan resor förekomma i tjänsten.
Tjänsten avser heltid med placering på ett av IVO:s regionala kontor i Malmö, Göteborg, Jönköping, Örebro, Stockholm eller Umeå.
Registraturen på IVO är en nationell funktion. Dina närmaste kollegor och chefer arbetar på olika orter i landet och upplärning/ kommunikation sker oftast på distans.
Ansökan
Märk din ansökan med dnr. 2.1.1-32801/2022. Sista ansökningsdag är 21 oktober 2022. Bifoga personligt brev och CV där det tydligt framgår på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering- eller annonseringshjälp.
IVO bidrar till en säker vård och omsorg
Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.
Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01