OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en upphandlare. Du kommer arbeta på avdelningen för verksamhetsstöd och du kommer vara placerad i Stockholm och tjänsten är på 100%.
Du kommer ingå i ett team om tre upphandlare som ansvarar för att genomföra myndighetens upphandlingar och avrop. Du kommer också vara en viktig del i att utveckla myndighetens upphandlingsfunktion.
Arbetsuppgifter
Som upphandlare kommer du arbeta både självständigt och tillsammans med dina upphandlarkollegor med att ansvara för att projektleda och genomföra flera parallella upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU), i dialog med verksamhetens beställare. Detta innebär att aktivt driva hela upphandlingsprocessen från planering (behovs-, marknads- och riskanalys) till avtalstecknande.
Upphandlingarna är av varierande storlek och komplexitet och omfattar bland annat: IT, konsulter, utbildning, lokalvård, återvinning, resetjänster och mycket mer.
Du kommer också vara ett konsultativt stöd inom inköps- och upphandlingsrelaterade frågor till beställarorganisationen.
Du kommer också vara med och delta i utvecklingen av IVO:s upphandlingsprocess genom att utveckla rutiner, metoder och mallar inom upphandling och avtalsförvaltning.
Tillsammans med övriga upphandlare kommer en viktig del av ditt arbete vara att utveckla och stärka upphandlings- och inköpsfunktionen på IVO.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen med inriktning på ekonomi, juridik, teknik eller yrkesutbildning med inriktning inköp/upphandling kombinerat med arbetslivserfarenhet
• Flerårig aktuell erfarenhet av liknande arbete (inköp/upphandling, behovs- och marknadsanalys, kravställning och avtalsförvaltning eller motsvarande)
• Genomfört upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar enligt LOU
• Goda och aktuella datakunskaper (främst office-paketet, outlook)
• Goda skriftliga och muntliga kunskaper i det svenska språket
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av avrop från Kammarkollegiets ramavtal
• Arbetat i upphandlingsverktyget e-Avrop
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och du ska ha förmåga att söka de svar och samarbeten som krävs för att lösa uppgiften. Du är strukturerad, har god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och har ett professionellt bemötande. Vidare tror vi att du drivs av att ständigt utveckla och förbättra upphandlingsfunktionen på IVO.
Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tillträde är så snart som möjligt/enligt överenskommelse. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.
Ansökan
Märk din ansökan med dnr 2.1.1-43219/2022. Bifoga personligt brev och CV där det tydligt framgår på vilket sätt du motsvarar
kravprofilen. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag är den 21 november.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbar oss säljsamtal för ytterligare rekrytering- eller annonseringshjälp.
IVO bidrar till en säker vård och omsorg
Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.
Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01