Arbetsbeskrivning
Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker webbredaktör till redaktionsenheten. Redaktionsenheten ingår i den myndighetsövergripande avdelningen för planering och kommunikation och tjänsten är placerad i Stockholm.
Rollen som webbredaktör
IVO bedriver sedan en tid tillbaka ett omfattande utvecklingsarbete. Ett prioriterat område i utvecklingen är myndighetens digitala kommunikation. En stor del av ditt arbete kommer vara att arbeta med och utveckla IVO:s digitala kanaler, däribland myndighetens externa webbplats, intranät samt sociala medier. Ditt huvudsakliga fokus kommer ligga på rörliga kommunikationsformat, men även andra format är viktiga i jobbet. Du kommer arbeta i såväl långsiktiga projekt som med snabba puckar och löpande uppgifter. Vi lägger ett stort fokus på användarvänlighet, tillgänglighet och transparens för både våra interna och externa målgrupper.
Kravprofil
Vi söker dig som har:
• relevant högskoleutbildning inom kommunikation, media, journalistik eller informationsdesign, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• flerårig erfarenhet av att arbeta med redigering och produktion av film/foto/rörliga format
• flerårig erfarenhet av såväl strategiskt som operativt arbete med digitala kanaler på en kommunikationsavdelning eller motsvarande
• flerårig erfarenhet av att skriva, redigera och målgruppsanpassa texter för extern och intern kommunikation
• flerårig erfarenhet av att jobba i Episerver/Optimizely eller andra CMS
• mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du är kommunikativ, kreativ och lyhörd. Du är en flexibelt sinnad person som vill hjälpa dina kollegor och vara en del av laget. Du är leveranssäker och van vid att växla mellan olika operativa och strategiska arbetsuppgifter. Du har lätt för att prioritera och väga olika intressen mot varandra. Du är duktig på att identifiera problem men också på att föreslå lösningar. Slutligen trivs du både med att arbeta både självständigt och i grupp.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• Adobe Express, Premiere Pro, Indesign, Photoshop
• Copy, manus för film och livesändning
• projektledning, projektarbete
• klarspråk och tillgänglighetsanpassning.
Vad kan IVO erbjuda dig
IVO är en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Du får möjligheten att tillsammans med dina kollegor bidra till vårt viktiga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige.
IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Anställningen är en tillsvidareanställning med en inledande sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och tjänsten är placerad i Stockholm. Din titel kommer att vara kommunikatör.
Hur du ansöker
Svara på urvalsfrågorna samt bifoga CV och ett kortfattat personligt brev där det tydligt framgår på vilket sätt du motsarar kravprofilen. Betyg och andra handlingar tas med vid en eventuell intervju. Arbetsprover kommer att genomföras under rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag är 15 januari 2025. Frågor om tjänsten besvaras främst efter den 2 januari.
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.
IVO bidrar till en säker vård och omsorg
Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.
Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
Myndigheten har ca 800 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning, analys, planering och kommunikation samt verksamhetsstöd är placerade i Stockholm, liksom generaldirektörens stab.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01