OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Jale AB - ett privat familjeägt företag inom transport- och logistikbranschen med rötterna i Mora. Med ca 260 dedikerade medarbetare i Borlänge och Mora levererar vi dagligen gods till våra kunder. Vår verksamhet består av tre centrala områden: Lager, Terminal och Transport. Det är med stolthet vi värnar om såväl miljön, arbetsmiljön som våra medarbetares välbefinnande.
Dina arbetsuppgifter
Som operativ chef har du en god inblick i den dagliga transportverksamheten. Du arbetar aktivt för att planera, leda och följa upp den dagliga verksamheten samt att motivera, utveckla och uppmuntra ditt team i arbetet med ständiga förbättringar i produktionen. Du ansvarar för att verksamheten håller den kvalitetsnivå som förväntas av våra kunder samt interna intressenter. Du arbetar aktivt med att följa upp kvaliteten för våra kunder som har direkt anknytning till transportverksamheten.
Du ansvarar även för att strategiskt planera verksamhetens transporter, vilket innefattar säkerställning av gods, fordon och förare. Du har även det övergripande personal -och arbetsmiljöansvaret för ditt verksamhetsområde. Tillsammans med transportledare och transportchef planerar, leder och följer ni upp verksamheten mot de mål som finns för verksamheten.
Exempel på några huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda och planera transportverksamheten.
• Influera den operativa verksamheten på ett sätt som inbjuder till delaktighet och som skapar motivation och engagemang hos medarbetarna.
• Coacha och leda personalen i det dagliga arbetet.
• Ansvarig för arbetsmiljöarbetet inom ditt verksamhetsområde.
• Ansvarig för kompetensförsörjning inom ditt verksamhetsområde.
• Arbeta efter och utveckla fastlagda processer.
• Samordna, optimera och utveckla trafikverksamheten i samråd med Transportledarna.
• Göra frakt- och kostnadskalkyler.
• Kommunicera med kunder internt och externt.
• Genomföra och följa upp medarbetarsamtal.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% (provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas) tillsättning enligt överenskommelse.
Din profil
Vi söker dig som har ledarerfarenheter, gärna från åkeri, transport, spedition eller logistikbranschen. Du är engagerad, trygg och närvarande som ledare. Du är en duktig teambyggare som är tydlig i ditt ledarskap och bra på att förmedla budskap, skapa engagemang och prestigelöshet i organisationen. Vidare är du resultatinriktad med ett stort intresse för att utveckla så väl trafiken som ditt eget ledarskap, du har även en god kommunikations- och samarbetsförmåga och verkar för att vara en god förebild.
Du har följande kvalifikationer:
• Minst 2 års erfarenhet av logistikbranschen eller motsvarande.
• Minst 1 års erfarenhet av grupp- eller skiftsledning eller motsvarande.
• God datorkunskap i Officepaketet.
• God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift.
• Kunskaper om operativa processer, produkter och interna system.
• Kunskaper om arbetsmiljölagen och arbetsrätt.
Ansökan
Sök tjänsten via vår hemsida www.clockworkpersonal.se så snart som möjligt. Återkoppling kommer att ske efter sista ansökningsdatum. För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Emil Andrén (emil.andren@clwork.se).
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera