Järfälla kommun söker erfaren servicechef

Järfälla kommun söker erfaren servicechef

Arbetsbeskrivning

Som chef för kommunens enhet servicecenter tillhör du kommunikationsavdelningen med kommunikationschefen som närmaste chef. Inom samma avdelning finns även kommunikationsenheten med kompetens inom webb, intranät, kommunikationsstrategi- och planering, grafisk produktion och formgivning, marknadsföring, kriskommunikation m.m.

Servicecenter består av 25 medarbetare fördelade på tre svarsgrupper. Du är chef över två gruppchefer samt en stödfunktion för utbildning och förvaltningsledning. Gruppcheferna ingår idag i enhetens ledningsgrupp. På servicecenter arbetar vi med ständiga förbättringar för att kunna ge bästa möjliga service till kommuninvånare och företagare! Vill du vara med och leda vårt fantastiska team?

ARBETSUPPGIFTER
Du leder och styr Servicecenters arbete på såväl strategisk nivå som operativ, och sätter upp mål och planer för enheten tillsammans med din ledningsgrupp. Du har ett övergripande budget- och personalansvar, och coachar och stöttar dina chefer och stödfunktioner i personalfrågor, arbetsmiljö och samarbetsfrågor.

Du kommer att fortsätta ett framgångsrikt arbete med att skapa och bibehålla en god arbetsmiljö. En viktig uppgift för dig som enhetschef är att se till att personalen har de bästa förutsättningarna för att kunna ge kommuninvånarna service i världsklass. Det kan innebära upphandlingar, att skriva avtal, implementera stödsystem och arbetssätt, följa upp avtal med leverantörer, ta fram nya lösningar och ha koll på vad som kan utvecklas och förbättras i befintliga processer.

Genom omvärldsbevakning och nätverkande skaffar du dig kunskap och inspiration till det ständiga förbättringsarbete som görs på Servicecenter för att hela tiden säkerställa god service till kommuninvånare och företag. Du kommer samtidigt att vara en naturlig samarbetspart och kunskapsbank för kommunens verksamheter i deras arbete med att öka kvaliteten och effektivisera arbetet genom till exempel införande av flera digitala tjänster. För att utveckla verksamheten hittar du även sätt att automatisera processer för att minska antalet ärenden som behöver hanteras av din personal.

KVALIFIKATIONER
Du är en erfaren servicechef med bakgrund i offentlig och/eller privat sektor och som har dokumenterad ledarerfarenhet med ansvar för verksamhet och budget. Du har arbetat flera år som chef för kundtjänst/kontaktcenter eller liknande verksamhet och håller service och bemötande högt. Det är viktigt att du är självgående och bekväm med att fatta både snabba och långsiktiga beslut, och vi ser att du värdesätter delaktighet och är prestigelös i ditt ledarskap.

Som servicecenterchef har du mycket god samarbetsförmåga och är bra på att skapa och underhålla relationer och inge förtroende, både till din personal och till kommunens verksamheter. Du är en lösningsinriktad och en skicklig organisatör med god strategisk förmåga som alltid är mån om att hitta den bästa lösningen för Järfälla kommun!

Du har ett genuint intresse för service och ett starkt fokus på att göra det bättre och enklare för Järfällabor och lokala företagare. Du är trygg och empatisk och har ett coachande förhållningssätt med erfarenhet av att skapa en stark teamkänsla i din arbetsgrupp. Du är också bekväm med att gå in och jobba operativt om det skulle behövas.

Vi ser att du har akademisk examen eller kunskap och erfarenhet förvärvad genom andra utbildningar eller arbetslivserfarenhet som kan anses likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med ständiga förbättringar via till exempel LEAN, kundundersökningar, rapportering, digitalisering och införande av nya arbetssätt.

Du talar och skriver svenska flytande, men är också bekväm med engelska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbahososs

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalstrateg Alexandra Vig
08-580 280 94
Personaldirektör Birgitta Orbert
08 580 28620
Ekonomidirektör Karin Holmlund
08-580 293 97

Sammanfattning

Besöksadress

17780 JÄRFÄLLA
None

Postadress

Järfälla
JÄRFÄLLA, 17780

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024