OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid IT-avdelningen. Sista ansökningsdag: 2016-08-24.
Stockholms universitet arbetar utifrån visionen att vara ett nationellt ledande och internationellt framstående lärosäte. IT-avdelningen stödjer denna vision genom att vara en kundorienterad organisation och genom att tillhandahålla ett attraktivt utbud av tjänster som används av universitetets lärare, forskare, studenter och administrativ personal. Vi vänder oss till dig som vill vidareutvecklas i en spännande miljö och tillsammans med oss ta ansvar för att utveckla vår organisation och våra tjänster i linje med visionen och våra uppdragsgivares behov. Vi sitter i helt nya, spännande lokaler mitt på Frescati Campus.
Vi söker nu en Java-utvecklare till Systemutvecklingssektionen som består av ca 20 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Dina främsta uppgifter är att nyutveckla, förvalta och integrera webbapplikationer med universitetets övriga IT-infrastruktur. Du kommer att ingå i ett utvecklingsteam på ca 10 personer som arbetar med flera olika system, egenutvecklade, ”Open Source” och kommersiella produkter.
Kvalifikationer
• Du har högskoleutbildning inom datateknik/systemvetenskap eller motsvarande
• Du har minst 5-års erfarenhet av att utveckla java-system i komplexa miljöer
• Du har erfarenhet av webbutveckling och att arbeta med
- Html
- Javascript
- CSS
- Bootstrap
- Sass
- JQuery
- AngularJS
- Groovy/Grails
- Ruby/Rails
• Du har erfarenhet av Polopoly
• Du har erfarenhet av IntelliJ
• Du har erfarenhet av Apache Tomcat, Maven och Gradle
• Du har erfarenhet av Git och GitHub
• Du har erfarenhet av Linux, Unix och OS X
• Du har erfarenhet av agila processer som Scrum och Kanban.
Det är meriterande om du
• är certifierad Scrum master
• har erfarenhet av ServiceMix, Camel och Active MQ
• har erfarenhet av Jira och Confluence
• har erfarenhet av förvaltningsmodellen pm3
• har erfarenhet eller kunskaper om ITIL och processorienterade organisationer
• har erfarenhet av utvecklingsarbete på högre lärosäten.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker därför dig som
• har god planerings- och prioriteringsförmåga
• har förmåga att hantera krav och önskemål
• har analytisk förmåga
• självständigt kan ansvara för, planera och genomföra aktiviteter
• har god samarbetsförmåga och har lätt att arbeta både i grupp och enskilt
• kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
• har mycket god förmåga att kommunicera och skapa förtroende
• är drivande och resultatinriktad
• ser förbättringsmöjligheter och vidtar åtgärder för att uppnå effektiviseringar
• kan bidra till helheten inom sektionen, men även på avdelningen och lärosätet i stort.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Anställda vid universitetet har tillgång till ett rikt friskvårdsutbud och vi tillämpar flextid.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av gruppchef Stefan Baksa, tfn 08-16 25 35, stefan.baksa@su.se.
Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST), tfn 08-16 20 00 (vx), samt Gunnar Stenberg (SEKO), tfn 070-316 43 41.
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.
Välkommen med din ansökan!
Vi är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. En relation med Stockholms universitet är meriterande oavsett om du är student, forskare eller intressent. Hos oss ger utbildning och forskning resultat.