OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en skicklig löneadministratör med känsla för service och vill du arbeta på ett framgångsrikt företag med riktigt höga ambitioner? Då är det dig vi söker!
JENSEN education är ett av Sveriges främsta privata utbildningsföretag och växer i snabb takt och med målsättningen att vara Sveriges bästa skola. Vår företagskultur präglas av höga ambitioner, professionalitet, hälsoprofil och även en uttalad dresscode. Vi har en positiv teamkänsla där alla medarbetare bidrar i att ta ansvar för helheten. På vår senaste nationella medarbetarenkät rekommenderar hela 93% JENSEN som arbetsplats!
Du kommer ingå i ett härligt team på sex personer inom HR- och lönestaben vars arbetssätt kännetecknas av samarbete, kommunikation och engagemang. Din arbetsplats är på JENSENs huvudkontor och vi sitter i moderna och ljusa lokaler centralt i Gamla stan.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som löneadministratör kommer du arbeta med hela löneprocessen och med övrigt förekommande administration inom Lön/HR. En viktig del i arbetet är att säkerställa att våra rutiner och processer efterlevs och vid behov utvecklas. Vi ställer därför höga krav på både kvalitet och effektivitet. Arbetet innefattar daglig kontakt, främst via mail, med både medarbetare och chefer. Du kommer att arbeta i tätt samarbete med HR för att tillsammans underlätta och stödja verksamheterna i deras dagliga arbete.
Kvalifikationer
För att lyckas som löneadministratör hos oss behöver du ha god kunskap om hela löneprocessen och god administrativ förmåga. Du ska ha relevant kvalificerad yrkesutbildning och erfarenhet av löneadministrativt arbete. Du har lätt för att lära, kan snabbt sätta dig in i systemet och processer samt prioritera utifrån deadlines. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Flex-HRM/LÖN.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. I den här rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och serviceinriktad. Du har en god kommunikativ förmåga och kan svara på frågor från medarbetare och chefer på ett pedagogiskt sätt. Vidare har du lätt för siffror, är analytisk och trivs att arbeta med problemlösning i ett högt tempo.
Du kommer arbeta mycket nära dina kollegor inom HR- och lön så en god samarbetsförmåga är viktiga förutsättningar för att passa in och trivas i vårt team
Placering och anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50%, med placering på vårt huvudkontor i Gamla Stan. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning på 6 månader.
Din ansökan
Första steget, efter inskickad ansökan, i vår rekryteringsprocess är att genomföra två tester, Mint och Matrigma. Testlänkar skickas på mail och återkoppling på testerna får du direkt efter att du har genomfört dem.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar enbart emot ansökningar via webben. Ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Har du frågor är du välkommen att kontakta Rikard Östrup, HR-partner, på rikard.ostrup@jenseneducation.se alt. 073-773 32 06.
Läs mer på jenseneducation.se och om att jobba med oss!
Om JENSEN
JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med förtroendet att utbilda drygt 16 000 elever inom fem olika områden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt yrkeshögskola. JENSEN grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och ägare, och står för långsiktighet, kvalitet och ansvarstagande. Utbildningskonceptet ”Träning för verkligheten och bildning som mål” genomsyrar all verksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Berg, Biträdande rektor
+46700904172
Lisa Brenner, Administrativ chef
0728587788
Emeli Pettersson, HR-specialist
Emma Lovén, HR-specialist
Ozan Cagatay, Rektor
0722-536956
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
+46737733118
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
0737733118