OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
JENSEN gymnasium Linköping söker nu en administratör. Du erbjöds möjligheten att få en betydelsefull roll i ett av Sveriges mest framgångsrika entreprenörsföretag. Företaget präglas av tydliga värderingar och engagemang för människors utveckling. JENSEN education har en tydlig hälsoinriktning med betoning av fysisk och mentalt välbefinnande.
I rollen som administratör ansvarar du för administrationen på en av våra gymnasieskolor. Dina viktigaste uppgifter är att utföra administrativa rutiner samt att ge hög service till våra elever. Du arbetar i nära samarbete med rektor och har daglig kontakt med elever och externa leverantörer.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 30% med tillträde snarast. Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler på Badhusgatan 5.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Elevadministration (Adela, Online, in- och utskrivning samt skolpengsfakturering, CSN-rapportering, busskortshantering mm).
Expeditionsfrågor, såsom svara i telefon, möta och stödja elever, besökare mm.
Vikarieanskaffning
Upprätta och sammanhålla ordning bland skolans blanketter, elev-, föräldra- och personallistor samt på skolgemensam dokumentation.
Stödja rektor i administrativa frågor.
Svara för inköp av förbrukningsmaterial.
Posthantering (dagliga postärenden, hantera leveranser till och från skolan).
Löpande rapportering från skolan, internt och externt.
Kvalifikationer
Vi söker en självgående administratör med erfarenhet från administrativt arbete i skola och/eller som skolvärd. Du har erfarenhet av samordningsuppdrag och expeditionsarbete. Du har mycket goda IT-kunskaper och erfarenhet av administrativa system. Som person är du strukturerad, kommunikativ, initiativrik och serviceinriktad. Du har gott om tålamod och ett bra ordningssinne. Du har en hälsoinriktad livsstil.
Kontaktuppgifter
Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under "Jobba hos oss". Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 28 oktober, urval sker löpande.
Vill du veta mer om tjänsten och JENSEN education, vänligen kontakta rektor Marie lundeborg på marie.lundeborg@jenseneducation.se eller 073-640 64 39.
Varmt välkommen med din ansökan!
JENSEN education grundades 1996 av Håkan Jensen som fortfarande är VD och långsiktig ägare. Idag är JENSEN ett av Sveriges största utbildningsföretag med verksamhet i 17 städer runtom i landet. Vi har förtroendet att utbilda omkring 8 500 elever inom sju olika verksamhetsområden, från förskola till vuxenutbildning. Företaget sysselsätter ca 700 personer och omsätter ca 550 MSEK. JENSEN är ett entreprenörsföretag som har byggt alla sina skolor från grunden, med hjälp av rätt medarbetare och den starka JENSEN-andan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Berg, Biträdande rektor
+46700904172
Lisa Brenner, Administrativ chef
0728587788
Emeli Pettersson, HR-specialist
Emma Lovén, HR-specialist
Ozan Cagatay, Rektor
0722-536956
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
+46737733118
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
0737733118