OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
JENSEN gymnasium fortsätter att expandera och vi söker nu en administratör och skolvärd. Du erbjöds möjligheten att få en betydelsefull roll i ett av Sveriges mest framgångsrika entreprenörsföretag. Företaget präglas av tydliga värderingar och engagemang för människors utveckling. JENSEN education har en tydlig hälsoinriktning med betoning av fysisk och mentalt välbefinnande.
I rollen som administratör ansvarar du för administrationen på en av våra gymnasieskolor. Dina viktigaste uppgifter är att utföra administrativa rutiner samt att ge hög service till våra elever. Du arbetar i nära samarbete med skolledning och lärare och har daglig kontakt med elever och externa leverantörer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start 1 augusti. Vi sitter i fina lokaler på Brahegatan 10, ett stenkast från Stureplan.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Elevadministration (Adela, Dexter, in- och utskrivning, ta emot sjukanmälan mm).
• Expeditionsfrågor, såsom svara i telefon, möta och stödja elever, besökare mm.
• Vikarieanskaffning
• Upprätta och sammanhålla ordning bland skolans blanketter, elev-, förädrar- och personallistor samt på skolgemensam dokumentation.
• Sammanhålla lokalansvar och vaktmästaruppgifter. I detta avhjälpa enklare åtgärdsbehov och initiera avhjälpande åtgärder vid större åtgärdsbehov via avtalade stödaktörer. -
• Stödja skolledning i administrativa frågor.
• Svara för inköp av förbrukningsmaterial.
• Posthantering (dagliga postärenden, hantera leveranser till och från skolan).
• Löpande rapportering från skolan, internt och externt.
• Planera trivselfrämjande aktiviteter för eleverna såsom avslutningar, temadagar och andra events
Kvalifikationer
Vi söker en självgående administratör med viss erfarenhet från administrativt arbete i skola och/eller som skolvärd. Du har erfarenhet av samordningsuppdrag, expeditionsarbete och lokalansvar. Du har mycket goda IT-kunskaper. Som person är du strukturerad, kommunikativ, initiativrik och serviceminded. Du har gott om tålamod och ett bra ordningssinne. Du har en hälsoinriktad livsstil.
Din ansökan
Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under "Karriär". Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 juni 2016. Observera att urval sker löpande.
Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta Jessica Mozakka på 0703-852892.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Berg, Biträdande rektor
+46700904172
Lisa Brenner, Administrativ chef
0728587788
Emeli Pettersson, HR-specialist
Emma Lovén, HR-specialist
Ozan Cagatay, Rektor
0722-536956
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
+46737733118
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
0737733118