JENSEN work söker en handledare

Arbetsbeskrivning

Till uppdraget Stöd och Matchning i Lund söker vi nu en inititativrik och strukturerad handledare med erfarenheter från arbetsmarknadsinriktade insatser.

Du kommer vara en viktig del i vårt arbete både lokalt och regionalt, och vara den viktigaste länken i samarbetet med Arbetsförmedlingen som är vår primära uppdragsgivare.

Uppdraget Stöd och Matchning ingår i verksamhetsområdet JENSEN work som präglas av hög studerande- och medarbetarnöjdhet samt hög kvalitet. Har du, liksom vi, ett stort engagemang för människors utveckling och vill anta en betydelsefull roll i ett spännande och expansivt företag - då kan detta vara jobbet för dig!

JENSEN education är ett av Sveriges största utbildningsföretag. Sedan starten 1996 har vi arbetat för att förverkliga visionen om ett utbildningsföretag som tränar för verkligheten. Vi har själva byggt alla våra skolor från grunden, utifrån de värderingar och den pedagogik vi tror på. På alla våra skolor och kontor har vi en tydlig hälsoprofil med betoning på både fysiskt och mentalt välbefinnande.

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid/deltid med möjlighet till heltid med start snarast eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som handledare kommer du att vara kontaktperson gentemot uppdragsgivaren Arbetsförmedlingen. Du ansvarar för att enheten i praktiken levererar det som vi genom ramavtal förbundit oss till. Förutom ovanstående ska du också:


• Ansvara för det löpande arbetet med deltagarna.
• Vara behjälplig med individuella handlingsplaner för respektive deltagare, då det är löpande antagning. Aktivitetsplanering.
• Vara ansvarig i arbetet med att hålla kontakt med praktikföretag/arbetsplatser.
• Sköta administrationen kopplat till insatsen, innefattande dokumentation och uppföljning.
• Vara lokalt ansvarig för utvärderings- och kvalitetsarbete i enlighet med JENSENs målsättning.
• Leda marknadsföringsarbete enligt kundvalsprincipen.
• Ansvara för arbete inom ramen för regional nyetablering och tillväxt.

Kvalifikationer

Alternativt har du högskoleutbildning med minst 120 poäng (80 enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Eller så har du studerat på heltid i ett år på eftergymnasial nivå med tre års arbetslivserfarenhet från yrke eller arbetsuppgifter inom, arbetsledning och personalansvar, rekrytering, omställningsarbete, integrationsarbete, studie och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor, arbete och arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor och karriärvägledning

Förutom ovanstående ser vi gärna att du är en person van att jobba i arbetsledande ställning. Har du erfarenheter inom rekrytering, omställningsarbete, integrationsarbete och eventuellt jobbat med studie- och yrkesvägledning är det ett plus. Kompetens kring arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor kommer väl till pass och är av stor vikt i arbetet med deltagarna i våra olika projekt.

Vi ser gärna att du har interkulturell kompetens. Erfarenheter från SFI-verksamhet, Yrkessvenska eller Vuxenutbildning är meriterande. Andra språkkunskaper än svenska och engelska är även det meriterande. 

Som person är du relationsskapande i arbetet med våra uppdragsgivare. Flexibilitet är ett krav då vi arbetar i en föränderlig bransch där kraven och önskemålen kan skifta beroende på uppdrag. Du engagerar dig i deltagarna och i deras mål genom att vara serviceinriktad och visa på ett coachande förhållningssätt. Du har god samarbetsförmåga då du kommer att ansvara för det lokala teamet och vara en del av den administrativa enheten. Du har goda IT-kunskaper. En hälsoinriktad livsstil är en förutsättning som ytterligare stärker dina möjligheter att passa in och trivas i vårt team.

Din ansökan

Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under "Karriär". Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 5/5. Observera att urval sker löpande.

Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta fredrik.ingvarsson@jenseneducation.se på 0760-509090 eller emma.linden@jenseneducation.se 0737-733100

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Berg, Biträdande rektor
+46700904172
Lisa Brenner, Administrativ chef
0728587788
Emeli Pettersson, HR-specialist

Emma Lovén, HR-specialist

Ozan Cagatay, Rektor
0722-536956
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
+46737733118
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
0737733118

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JENSEN education Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 april 2016

Besöksadress

Tegeluddsvägen 31, Stockholm
None

Postadress

Katarina Bangata 79
Stockholm, 11642

Liknande jobb


SYV deltid 5-10%

SYV deltid 5-10%

28 november 2024

Studie- och yrkesvägledare

Studie- och yrkesvägledare

28 november 2024

Studie- och yrkesvägledare, Östhammar

Studie- och yrkesvägledare, Östhammar

26 november 2024