OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ser du dig om efter nya jobbmöjligheter inför det nya året? Jobbar du med First Line support idag och vill ta nästa steg i din IT-karriär på ett spännande företag med stora utvecklingsmöjligheter? Vi söker just nu en driven problemlösare som trivs i en roll med mycket ansvar. Brinner du för IT och vill ta chansen att komma vidare och arbeta på i en stor organisation? Ansök till jobbet som First Line support redan idag!
Om arbetet
I denna roll som First Line support får du hjälpa slutanvändare med deras problem, det är högt och lågt och ingen dag är den andra helt lik! Här får du jobba med en grupp bestående av andra IT-entusiaster som tillsammans skapar en härlig arbetsmiljö och delar med sig av sina kunskaper. För den som vill mycket finns här goda utvecklingsmöjligheter i och med företagets storlek.
Dagliga arbetsuppgifter som IT-supporttekniker:
* Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
* Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
* Identifiering av hårdvaruproblem
* Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
* Felsökning av nätverk
* Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.
Vem söker vi?
För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som har ett stort tekniskt intresse, du är social och eftersträvar att ge bästa möjliga service. Du har ett problemlösande tankesätt och motiveras av att lösa kluriga problem och fel.
Vi söker dig som har:
* Minst en gymnasieutbildning inom IT/teknik.
* Tidigare erfarenhet av arbetat inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst i minst 6 månader
* Vana av att arbeta med Microsofts produkter
* Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska
Vad Experis kan erbjuda dig
Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;
* Lön även när du är mellan uppdrag
* Semesterersättning
* Fast lön
* Försäkring
* Trygga kollektivavtal
* Pensionsavsättning
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi