Jobb som helpdesktekniker till spännande kunder i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Vi på Experis IT skall utöka vårt team av duktiga konsulter och letar efter dig som vill arbeta som helpdesktekniker. Vi vill att du har ett brinnande intresse för IT och teknik och har en god service förmåga. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av yrket som helpdesktekniker. Vi kommer att rekrytera till tjänsten omgående så ansök redan idag!

Arbetsuppgifter som helpdesktekniker?

Du kommer arbeta med support över telefon men på-platsen support kan också förekomma. Vardagliga verktyg och applikationer som du hanterar och supporterar är Active Directory, Windows 7/10, Exchange 2010, Office 2007/2010/2016, Office 365, Windows Remote Desktop, nätverk och SCCM.



Din bakgrund för tjänst som helpdesktekniker

* Vi ser gärna att du har utbildning inom IT
* Ett stort tekniskt intresse och gärna några månaders erfarenhet av liknande roll
* Serviceinriktad och social
* Bra på att lösa problem - du ger inte upp utan att hitta och lösa problemet.
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är också önskvärt att du har kunskap kring:

* ITIL
* Ärendehanteringssystem
* Office 365
* Klientsupport
* Support mot mobila OS
* Grundläggande förståelse för datakommunikation/nätverkm



Vad kan Experis IT erbjuda dig?

På Experis arbetar vi tillsammans med din karriärplan så att du och din konsultchef har koll på dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Vi på Experis IT är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar och uppdrag för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi stödjer dig i din karriärutveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Vi erbjuder dig:

* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag
* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Pensionsavsättning
* Försäkring



Ansökan

Ansök redan idag då tjänsten ska tillsättas omgående! Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att maila My Ambrén på

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis 1081
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 9 oktober 2017

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024