Jobba deltid eller heltid med med kunds leverantörsreskontra

Jobba deltid eller heltid med med kunds leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Just nu hjälper vi vår trevliga kund i Lund att hitta en erfaren ekonomiassistent som kan hjälpa dem 3-5 dagar i veckan med deras leverantörsreskontra. De behöver hjälp från ca 25 oktober och ett par månader framöver.

Företaget jobbar med forskning och utveckling av läkemedel, har ca 100 anställda och inom ekonomi arbetar idag ett kompetent och glatt gäng på 4 personer.

Det här är alltså ett konsultuppdrag på deltid eller heltid (60% - 100%) som startar i slutet av oktober. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund i Lund. Det är väldigt goda pendlingsmöjligheter till vår kunds kontor och det går såklart även bra att köra ditt om man så önskar.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du främst att arbeta med leverantörsreskontran; löpande bokföring och avstämningar. Du kommer att scanna in fakturor, kontrollera och kontera dem, skicka vidare till rätt person för attest och godkänna dem för betalning. Man räknar med att man hanterar i snitt ca 400 leverantörsfakturor per månad och då bolaget jobbar mycket i projektform och har många utländska leverantörer så är det viktigt att konteringen hamnar på rätt projekt och att valutan hanteras korrekt. Till hjälp har man välutvecklade processer och manualer för hur man ska kontera/ tänka vid konteringen. Man arbetar i ekonomisystemet Pyramid och scanningprogrammet Cofax/ Readsoft online.

Vem är du?

Vi söker dig med en fallenhet för ekonomi, leverantörsreskontra och bokföring, som har minst tre års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent med just reskontran och som vill arbeta deltid. Har du erfarenhet från Pyramid är det meriterande men det är inget krav. Du är positiv, tillmötesgående och professionell i din yrkesroll vidare tror vi att du brinner för att leverera kvalitet i allt du gör. Av dina tidigare erfarenheter har du lärt dig vikten av god planering av och i arbetet. Du har inga problem att följa manualer och om du stöter på något du inte redan kan och som inte finns i manualerna så är du nyfiken och villig att lära dig mer om det. Då bolaget är internationellt och du, i denna roll, har mycket kontakter såväl internt som externt så krävs goda kunskaper i såväl svenska som i engelska språket.

Låter detta som ett perfekt uppdrag för dig?

Sök då gärna tjänsten redan idag!

Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2022
  • Ansök senast: 5 oktober 2022

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


21 november 2024