OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu ytterligare en kundansvarig chef. Som kundansvarig (KA) är du första linjens chef och har ansvar för rapportering och uppföljning av våra assistenter. Vi arbetar i team så även om du har en tilldelad enhet hjälps vi åt och arbetar tillsammans för att lösa helheten. Det är därför viktigt att du är en lagspelare och har lätt för att sätta dig nya uppgifter.
Dina arbetsuppgifter består av:
personalplanering, schemaläggning, rekrytering & bemanning
arbetsrättsliga ansvar
arbetsmiljöansvar
budget- och resultat arbete
Rapportering och dokumentation inom ramen för LSS
Upprättande av genomförandeplaner och social dokumentation.
Det innebär ett arbete med helheten kring våra kunders personliga assistans och ett ansvar för såväl kunder som assistenter. I tjänsten krävs såväl kunskap som engagemang för att skapa trygghet för våra kunder i deras vardag och för att våra assistenter ska känna arbetsglädje, stolthet och lugn i sin arbetssituation. Kundansvariga besitter också ett tydligt kundfokus samt en stor dos social kompetens och servicekänsla.
Vidare vet vi av erfarenhet att man i vårt arbete behöver vara prestigelös, problemlösare, ha en god portion lugn och inte vara konflikträdd.
I kontakten med samarbetspartners och myndigheter är Kundansvariga representanter för RTFL och ska som sådana verka för ett gott samarbete där vi strävar efter bästa möjliga utfall för våra kunder inom ramen för de regelverk som vi har att förhålla oss till.
Krav på kunskaper och erfarenheter vi tror du behöver för att klara arbetet:
Erfarenhet av personlig assistans
Erfarenhet av att lägga schema
God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
God datorvana och kunskaper kring Word & excel
Dessa saker är meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i schemaläggningsprogrammet AiAi
Erfarenhet av Parasol
Annan erfarenhet av vård, omsorg eller sociala insatser
Andra erfarenheter av arbetsmiljö och budgetansvar
Utöver svenska är det meriterande om du behärskar Arabiska eller Somaliska
Vi tror att du arbetat några år som antingen enhetschef, kundansvarig eller varit samordnare i en större assistansgrupp tidigare. Du är van vid att planera och lägga schema och har god koll på schema, administration och de regelverk som omgärdar assistans. Tjänsten är ett längre vikariat men då vi är i en tillväxtfas finns mycket goda möjligheter till förlängning.
Om oss
Ett familjärt assistansbolag med ca 100 kunder, 350 anställda och 10 tjänstemän.
Vi är en välkänd aktör i Skärholmen där vi haft kontor i över 15 år. Vi ägs av vår grundare och har en god sammanhållning och korta beslutsvägar och stort eget ansvar och inflytande.
Arbetsplats Skärholmen, vissa resor kan förekomma men vi utgår i huvudsak från detta kontor och arbetetet utförs dagtid.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi har kollektivavtalad, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jurist Nicole Cai
08-7114000
08-7114000
Kvalitetsäkrare Oumaima Houidi
08-7114000
Verksamhetsutvecklare Bebben Tegelaar
08-711 40 00
Adminstratör Yasmin Adan