OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är nyfiken, engagerad och älskar nya utmaningar till rollen som säljassistent på Continental Bakeries i Åsljunga! Du brinner för logistik och tycker om att ha många olika kontaktytor i ditt arbete. Du drivs av att ha ett stort ansvar för både ditt arbete och din egna personliga utveckling. Urvalet görs löpande och behovet är omgående, så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Continental Bakeries är en anrik europeisk bagerikoncern specialiserad på tillverkning av kakor, skorpor, toast, kex och mellanmål. Produkterna exporteras över hela världen, men i huvudsak till Västeuropa som är den primära marknaden. Bolaget följer utvecklingen och konsumenttrenderna på nära håll, såväl nationellt, regionalt och lokalt. Allt för att ligga i framkant och kunna förutse kundernas behov.
Nu söker Continental Bakeries i Åsljunga en säljassistent för ett vikariat på initialt 6 månader. Du kommer att ingå i ett team med två andra säljassistenter som stöttar försäljningschefen. Du kommer även att ha ett nära samarbete med ekonomichefen samt andra funktioner inom företaget. Du kommer att arbeta med exporten till en av bolagets största kunder och vara ansvarig för orderhanteringen, försäljningsplaneringen och förbereda kundmöten, dokument och transporter.
Kontoret i Åsljunga andas frihet under ansvar och prestigelöshet. Man arbetar tillsammans för att nå de gemensamma målen, är mån om sina kollegor och kommunikationsvägarna är tydliga och öppna.
Du erbjuds
* Ett stort ansvar där egna initiativ är varmt välkomna
* Att tillhöra ett team med hög kompetens som vill se dig utvecklas
* Att som konsult för Academic Work få stora möjligheter att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Orderhandläggning och transporthantering
* Försäljningsplanering och prognostisering
* Fakturering och uppföljning av försäljningsstatistik
* Daglig internationell kundkorrespondens och intern kommunikation med fabrikspersonal och säljkollegor
VI SÖKER DIG SOM
* Har en relevant högskoleutbildning såsom ekonomi eller logistik, alternativt relevant arbetslivserfarenhet
* Goda kunskaper i Office365
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
* Tidigare erfarenhet av logistik, orderhandläggning eller kundservice
* Kunskap om livsmedelsindustrin
* Kunskaper i SAP
Som person är du:
* Initiativtagande
* Strukturerad
* Samarbetsvillig
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månaders vikariat med chans till förlängning eller direktanställning på Continental Bakeries
* Placering: Åsljunga
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Continental Bakeries önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231