OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av våra stora kunder i Göteborg söker nu sin nästa 3rd line supporttekniker till deras team för ett långsiktigt uppdrag. Har du lång erfarenhet av arbete inom servicedesk och är en fena på att ge god service? Tveka då inte, sök tjänsten hos oss på Experis IT som 3rd line supporttekniker redan idag!
Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00) samt delad jourberedskap i gruppen
Omfattning: 100 %
Start: Mitten av november
Vår kund är en kommunal organisation som arbetar för stadens funktionalitet. En viktig del av vår kunds arbete är att få stadslivet och mobiliteten lockande och att fungera i led med vårt ständigt digitaliserande samhälle. Kontoret ligger centralt i Göteborg med bra kommunikation såsom spårvagn, tåg och buss.
Hur ser arbetet ut?
Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Experis men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Som 3rd line supporttekniker kommer du arbeta i ett team med fem andra personer där man har gemensamt ansvar över drift och support av applikationer, såväl molnbaserade som i Windows- och Linuxmiljö. med ansvar för hela kedjan från felanmälan till avslut. Detta innefattar även kontakt med systemleverantörer och samarbetspartners. Tillsammans skapar ni en god arbetsmiljö och jobbar tillsammans för att nå organisationens uppsatta mål.
Vem är du?
Vi ser att du som söker är en mycket självständig och positiv person som utöver att utföra sitt arbete med hög kvalitet tycker om att bidra till en god stämning inom teamet. Som person har du god förmåga att tänka utifrån kundens behov och van att jobba självständigt. Du är vidare resultat- och leveransinriktad. Då du kommer vara en del av lokal IT som innefattar support onsite av är det viktigt att du tycker service är en stor del i ditt dagliga arbete.
Vi ser att du:
* Har minst 8 års dokumenterad erfarenhet inom IT-support
* Har deltagit och ansvarat för stora uppdrag inom området
* Har agerat mentor/lärt upp personer som arbetar med enklare nivå av support
* Erfarenhet av drift och support av applikationer, såväl molnbaserade som i Windows- och Linuxmiljö
* Hög kompetens gällande ärendehantering
* Grundläggande kompetens i dataskydd
* God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
* Erfarenhet av ITIL eller liknade
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Har du frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatansvarig Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com
Nyckelord: 3rd line support, IT-support, Göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson