OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som administratör eller administrativ assistent inom offentlig verksamhet och är på jakt efter nästa administrativa utmaning? Då är det dig vi söker till ett uppdrag som administrativ assistent till en myndighet i centrala Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Det här är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Uppdraget beräknas pågå under sju månader med möjlighet till förlängning. Arbetet är på heltid och utförs i vår kunds lokaler i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter som administrativ assistent
* hantering av GD:s kalender inklusive samordning och förberedelser av möten
* administrativt stöd till generaldirektören, staben och ledningsgruppen i form av bokningar, dokumentationshantering, utskick, kallelser och inbjudningar.
* remisshantering
* resebokningar
* fakturakontering
* koordinering och administration samt praktiska förberedelser av möten, konferenser och andra aktiviteter.
* Hantering av inkommande skrivelser och telefonsamtal från olika aktörer inklusive från allmänheten).
.Är du rätt person för jobbet?
Vi söker dig som är självgående och har förmåga att se vad som behöver göras och agerar på eget initiativ. Du har ett strukturerat arbetssätt och är duktig på att skapa kontakter och samarbeta. Vidare har du förmåga att växla mellan arbetsuppgifter och att arbeta flexibelt.
I övrigt krävs det att du
* har gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
* har mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* har minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent varav minst ett (1) år inom offentlig sektor
* kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
*
Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Sök tjänsten idag!
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Robin Westin via e-post: robin.westin@manpower.se. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.