OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Campaign Manager med passion för motorsport sökes till internationell e-handel!
En internationell e-handel i Stockholm söker en dedikerad Campaign Manager! Har du erfarenhet av att planera, utföra och lansera framgångsrika kampanjer? Är du dessutom intresserad av motorsport, särskilt motorcyklar och motocross? Då vill vi höra från dig!
Om uppdragsgivaren
Vår kund är en e-handel baserad i Stockholm med marknad som sträcker sig över hela Europa. Är du någon som trivs i en dynamisk miljö, kommer du att passa in som handen i handsken här!
Om uppdraget
Få möjligheten att jobba för en e-handel som sträcker sig utanför Sveriges gränser! Vår kund söker efter en idérik och drivande Campaign Manager som kommer att jobba tillsammans med ett härligt gäng kollegor i Stockholm.
Som Campaign Manager i detta uppdrag spelar du en mycket viktig roll i hur kundens kampanjer presterar i samtliga kanaler och digitala plattformar. Du ansvarar för att planera, utveckla och genomföra framgångsrika kampanjer. Din passion för motorsport kommer också att vara en tillgång när du skapar kampanjer som engagerar målgruppen och driver försäljning av produkter relaterade till motorcyklar och motocross.
Arbetsuppgifter innefattar
Kreativt utveckla, överse och driva kampanjer som är i linje med kundens affärsmål, inklusive marknadsundersökningar, målgruppssegmentering och budgetering.
Genomföra analys och research för att fatta datadrivna beslut och skapa effektiva budskap som når rätt målgrupp.
Ansvara för planering av kampanjkalenderåret och högsäsonger, samt produktion och genomförande av kampanjer i samarbete med produktägare.
Initiera kreativa kampanjidéer för att öka varumärkesmedvetenhet, generera leads och främja tillväxt.
Samarbeta nära med interna intressenter (bl.a. frontendutvecklare, copywriters och contentskapare) för att säkerställa att kampanjer lanseras enligt deadline och bibehåller en hög standard på alla digitala plattformar.
Analysera kampanjprestanda med hjälp av datainsikter för att förstå konsumentbeteende, preferenser och trender.
Utveckla kampanjstrategier som optimerar innehåll och budskap för att maximera prestanda.
Skapa och leverera detaljerade rapporter om kampanjresultat, där nyckelmetrik som konverteringar, engagemang och ROI spåras.
Genomföra A/B-testning för att identifiera de mest effektiva formaten och budskapen.
Samla in och analysera KPI i kampanjframgång som försäljning, trafik, CTR, CR och bruttovinst för att mäta kampanjens framgång.
Krav och meriter
En avklarad utbildning inom e-commerce, digital marknadsföring eller relevant utbildning/erfarenhet.
Dokumenterad erfarenhet av att planera och utföra framgångsrika marknadsföringskampanjer.
Stark datadriven inställning med analytiska färdigheter.
Förmåga att jobba strukturerat, ha god planeringsförmåga och vara van vid att arbeta mot deadlines.
Gedigen erfarenhet av att jobba i CMS- system, CRM- system och analysprogram som GA4, Power BI och Scayle.
Stark projektledningsförmåga med förmåga att multitaska och möta strikta deadlines.
Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska.
Erfarenhet av daglig drift av e-handelsverksamhet.
Förmåga att analysera och agera på relevanta KPI:er.
Intresse och kunskap av motorsporter.
Vem är du?
Vi tror att du stimuleras av utmaningar och motiveras av att leverera resultat. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där du kan påverka processer direkt. Vi ser att du har erfarenhet av kampanjplanering inom e-handel, både strategiskt och operativt. I denna roll överser du hela kampanjprocessen och behöver trivas med att hantera flera projekt samtidigt, samarbeta tätt med interna intressenter och jobba projektledande för att möta deadlines. Din framgång i rollen bygger på erfarenhet från olika delar av digital marknadsföring och en förmåga att kombinera dem för att skapa ett komplett kampanjpaket.
Placering och omfattning
Uppdraget tillsätts omgående och är fortlöpande. Det börjar som ett konsultuppdrag med möjlighet att leda till en rekrytering. Vi söker en kandidat på heltid som kan arbeta från uppdragsgivarens kontor i Stockholm, med möjlighet till hybridarbete.
Ansökan
För att kunna ansöka till Jappas uppdrag behöver du skapa en konsultprofil i vår plattform och sedan skicka in din ansökan. Genom att göra detta blir din kompetens även synlig för andra uppdragsgivare som letar efter e-handelskonsulter inför framtida uppdrag. Lägg ner 10-15 minuter på att skapa din konsultprofil idag för att vara i spel för spännande e-handelsprojekt!
Sista ansökningsdagen för detta uppdrag är 2024-12-15
****************************************************************
Om Jappa
För e‑handelsföretag är det inte alltid lätt att hitta rätt kompetens när det behövs som mest. Men med Jappa blir det enkelt. Genom att använda vår plattform kan e‑handelsföretag söka bland ett brett utbud av kvalificerade e‑handelskonsulter och hitta den perfekta lösningen för sina behov, om det så är långsiktiga eller kortsiktiga uppdrag men också för rekrytering.
Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder konsulter som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter.