OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i mötet över telefon, har en rådgivande approach och vill ha ett jobb där du gör ett viktigt arbete som i längden även hjälper dina medmänniskor? Skulle du dessutom säga dig ha intresse för ekonomi, juridik och service? Då är förmodligen jobbet på Lindorff något som skulle passa dig! Läs mer om tjänsten nedan och ansök redan idag!
Hur är företaget där jag kommer att jobba?
Med en historia som går tillbaka till 1898, är Lindorff verksam inom allt ifrån fakturahantering och inkasso till efterbevakning och köp av fodringar. Idag har Lindorff 4300 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo. I Sverige har Lindorff över 200 anställda med kontor i både Göteborg och Stockholm.
Kontoret i Göteborg är beläget på Gårda och tillsammans med dina kollegor jobbar du i ett öppet kontorslandskap.
Daniel 29 år som jobbar på Lindorff idag beskriver arbetsplatsen så här: "Jag är omringad av trevliga och hjälpsamma kollegor och har ett arbete med många varierande arbetsuppgifter."
Vad gör man som inkassorådgivare?
Större delen av din arbetsdag arbetar du med in- och utgående samtal men det förekommer även mail och övrig administration. Din uppgift är tillsammans med gäldenären att hitta den bästa lösningen för att bli skuldfri. Detta innebär att driva förhandling, hantera bestridanden och stötta kund och gäldenär.
Även Petter är konsult via Manpower, och beskriver sin arbetsplats såhär: "Lindorff är en arbetsplats där det råder en god social stämning. Som anställd uppmuntras man ständigt till att engagera sig i att förbättra och effektivisera det dagliga arbetet."
Du jobbar heltid måndag till fredag med varierande arbetstider mellan 08.00 och 21.00. För att känna dig bekväm i rollen som inkassohandläggare kommer du att få en betald utbildning, innefattande både juridik och ekonomi för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete.
Vad krävs för tjänsten?
* Minst en avslutad gymnasieutbildning med fullständiga betyg, gärna inom ekonomi eller juridik.
* Mycket hög nivå på språkliga kunskaper i svenska och engelska.
* Arbetslivserfarenhet inom kundservice. Har du tidigare arbetat med rådgivning, försäljning och/eller kundtjänst över telefon ser vi detta som mycket meriterande.
Givetvis har du ett genuint intresse för människor och att hjälpa dessa. Du trivs bra med att jobba med telefonen och din främsta drivkraft är att överträffa dina uppsatta mål.
Vilka personliga egenskaper är viktiga?
Ansvarsfull, mogen och professionell är alla tre ord som beskriver dig. Bidrar du dessutom med driv och vilja kan du komma långt! Störst vikt lägger vi vid personlig lämplighet!
Hur söker jag jobbet?
Sök jobbet via ansökningsknappen. Registrera ditt CV via www.manpower.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Vad kan ni erbjuda mig?
* Värdefull arbetserfarenhet inom service, ekonomi och juridik.
* Arbete på ett företag som värderar sina medarbetare och erbjuder utvecklingsmöjligheter.
* Ett viktigt jobb där du dagligen får hjälpa dina medmänniskor.
* En personlig konsultchef.
* Du får såklart lön, semester och extra betalt på kvällar. Allt enligt kollektivavtal med Unionen.
Har du frågor kring tjänsten?
1. Få snabbast svar genom att läsa vår Frågor och svar
2. Jag kan också nås på telefon 031-631555
3. Slipp telefonkön och få svar snabbt genom att maila mig på
Varmt välkommen med din ansökan!
Vad händer när jag skickat in min ansökan?
Efter att ansökan är inskickad kommer du få ett mejl skickat till dig med några korta frågor som måste besvaras för att vara aktuell i processen. Du kan enkelt se om din ansökan kommit in genom se om annonsen finns under Ansökningar på Min Sida.