OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du kunskap inom IT och söker ett flexibelt jobb som IT-support i Umeå? Vi söker just nu dig som vill utveckla dina kunskaper inom IT, samtidigt som du gör ett samhällsviktigt jobb åt en global aktör inom flygbaserad räddningsverksamhet! Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Nu har du chansen att bli en del av en ledande aktör inom flygbaserade räddningstjänster som verkar på en global marknad. Företaget jobbar främst med bekämpning av bränder, sökning- och räddningsarbete samt flygbaserad ambulansverksamhet med hjälp och helikopter och flygplan. Nu har IT-supporten behov av förstärkning.
I rollen som IT-support kommer du inneha en viktig roll där du säkerställer att medarbetare inom företaget har en fungerande IT-utrustning, du kommer att stötta allt från piloter till ekonomiavdelningen. För att du ska få rätt förutsättningar att komma in i jobbet kommer du att starta med en introduktion på 2 veckor där du får upplärning och stöttning av kollegor som jobbar i denna roll idag. Du kommer att utgå från kontoret som är beläget i Umeå, men med möjlighet att delvis jobba hemifrån om så önskas.
Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats
- Möjligheten att utvecklas inom IT
- Ett samhällsviktigt jobb där du säkerställer att räddningsinsatser kan genomföras
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* I rollen kommer du att ta emot inkommande IT-ärenden från kollegor inom organisationen och ansvara för att åtgärda dessa. Du kommer exempelvis att jobba med följande ärenden:- Återställande av lösenord- Åtgärda problem kopplat till VPN- Ta emot hårdvaran och återställa den. Du kommer även att ta emot mer avancerade ärenden och då ansvarar du för att registrera ärendet och skicka det vidare till relevant avdelning som åtgärdar det.
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att jobba som IT-support
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du har en relevant utbildning inom IT samt kunskaper inom Microsoft Azure.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Självgående
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, arbetstider mellan 08-17
- Uppdragets längd: Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning
- Placering: Umeå, möjlighet till delvis distansarbete
- För denna tjänst kommer det krävas att en bakgrundskontroll utförs.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231