Jobba som personlig assistent i Ramsele

Jobba som personlig assistent i Ramsele

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu personliga assistenter till vår kund i Ramsele. Vi söker både en assistent som kan gå på schemarad för en sjukskrivning samt timvikarier som kan jobba vid behov.
Som timvikarie står du till förfogande vid ordinarie assistenters frånvaro, tex sjukdom. Du ska kunna komma in och jobba med kort varsel.
 
Kunden bor i centrala Ramsele och är en kvinna med MS. Kunden har hjälpmedel i hemmet så erfarenhet av vårdyrket efterfrågas. Du som söker får gärna vara kvinna utifrån kundens önskemål.
 
Arbetstiderna är dygn med sovande jour under natten.
 
Vi önskar att du som söker tjänst skall ha stor social kompetens och ansvarskänsla. Du är trygg, lugn och lyhörd för kundens behov. Du har god fysik och balans i livet. Du skall kunna arbeta varierande arbetstider. Vi gör urval utifrån kundens önskemål och behov så det personliga brevet och erfarenheter är avgörande om du kallas till intervju.  
 
Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter.
 
I tjänsten ingår dokumentation så det är viktigt att kunna formulera sig väl på svenska samt att använda dator för daglig rapportering.
Tjänsten innebär även att man tar hand om kundens hem med allt vad det innebär.
 
Som arbetsgivare kan vi erbjuda:
- Friskvårdsbidrag.
- Basutbildning inom personlig assistans.
- Möjligheter till vidareutbildningar.
- Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent.
 
 
Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.
 
Referens från tidigare arbetsgivare krävs så förbered referenstagning.
 
Intervju och anställning kan ske före sista dag för annons så dröj inte med att skicka in din intresseanmälan.
 
Välkommen med din ansökan! 


Carelli Assistans är ett familjärt företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen.

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carelli Assistans AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2024
  • Ansök senast: 30 november 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024