Jobba som teknisk support på ett stort it-företag

Jobba som teknisk support på ett stort it-företag

Arbetsbeskrivning

Beskriver du dig som handlingskraftig, lösningsorienterad och kommunikativ? Då kan du vara vår kunds nya tekniska support! I rollen får du stora utvecklingsmöjligheter på nordens ledande leverantör av it-infrastruktur.

Vår kund finns i sju länder i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. I Sverige är dem 2 500 medarbetare på ett trettiotal orter. Genom deras expertis hjälper de sina kunder att utforma, implementera, driva och underhålla den it-infrastruktur som deras verksamhet behöver. Nu finns chansen att arbeta i teknikens framkant och utvecklas tillsammans med de bästa specialisterna.

I rollen som tekniskt support ansvarar du för ärenden och att hålla i kommunikation både externt och internt. Du har direktkontakt med kunder, kollegor och leverantörer där arbetet i huvudsak sker via telefon, chatt och mail. I rollen kommer du även sätta ihop konfigurationer, ta fram offerter och prisuppgifter. Du kommer agera produktrådgivande och behöver därför hålla dig uppdaterad på nyheter kring it-produkter.

Hos vår kund blir du en del av ett värderingsstyrt bolag med en stark företagskultur där framåtanda, humor och kamratskap är helt naturligt. I tjänsten får du en gedigen introduktion och en långsiktig utbildningsplan.

Din profil:

Vi söker dig som trivs i en administrativ roll och brinner för att ge god service. Du har tidigare arbetat med teknisk support och vill nu utvecklas i rollen på ett stort företag i teknikens framkant. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är du handlingskraftig och lösningsorienterad med ett strukturerat arbetssätt. Du har en god social förmåga och kan fortsätta att bidra till den positiva energin som finns inom företaget. Ett krav är att du talar och skriver flytande på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av server, lagring och nätverk-specifikt HPE, Cisco och Dell/EMC samt om du har erfarenhet av att sätta ihop konfigurationer, offerter och prisuppgifter.



Du kommer arbeta på huvudkontoret i Kista med arbetstider kl. 08-17 måndag-fredag.

Låter tjänsten som något för dig? Tveka inte på att ansöka redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sprio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2022
  • Ansök senast: 29 oktober 2022

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024