OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Jobbchansen på Arbetsförmedlingen i Uppsala fredag den 12 september! Vi kommer då att vara på plats för att ta emot ansökningar samt göra kortare intervjuer.
Specsavers Sverige AB är ett företag som är verksamt inom optikerbranschen. Vi finns i flera av de europeiska länderna samt i Australien/Nya Zeland. Vi expanderar kraftigt på både befintliga och nya marknader. I dagsläget har vi 113 butiker runt om i Sverige . Vår ambition är att fortsätta växa och stärka vår marknadsposition för att bli ledande på den svenska marknaden.
Inom Specsavers eftersträvar vi alltid att kunden ska få bästa tänkbara service och ett gott bemötande, detta samtidigt som vi har butikens försäljningsmål i fokus. Vi är övertygade om att det går att kombinera hög kundnöjdhet med ett vinstdrivande tankesätt. Specsavers växer och söker nu till vår butik i Uppsala optikerassistenter för att förstärka vårt team med ytterligare kompetenser och professionalism.
De uppgifter som ingår när man är optikerassistent på Specsavers är att stötta optikern med enklare arbetsuppgifter, allt från att hålla ordning på kundbokningar till att genomgöra enklare synrelaterade uppgifter. Du kommer på flera sätt att vara den "spindel i nätet" som ser till att butiken alltid ger sina kunder bästa tänkbara upplevelse, där allt från enklare frågor om linser och glasögon till mer avancerade frågor inom ögonvård kan förekomma. Försäljning är det centrala inslaget i rollen så du som söker skall vara en ambitiös och framåt säljare som tycker om att skapa långvariga säljrelationer. Du värderar möjligheterna till att vara del av en professionell optikerkedja högt, och du tycker om att ge service. Framför allt kommer du att arbeta med kundrelaterade frågor av olika slag, men arbete i testrummer förekommer också, då alltid i samverkan med optikern.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av säljande butiksarbete och som vet hur viktigt det är med en hög servicegrad där vår ambition alltid är att överträffa kundernas förväntningar. För att kunna bidra i den utsträckning som krävs, behöver du ha arbetat inom liknande roller under några år, meriterande är om du arbetat i andra liknande tjänsteföretag. Du har lätt för att hantera stress och har alltid ett ödmjukt och kundfokuserat tankesätt. Med din känsla för stil och form kan du agera som smakråd till våra kunder och ge dem ett professionellt och väl förmedlat utlåtande om de bågar och glas som ingår i Specsavers utbud. Du har ett affärsmässigt tankesätt och du förstår kopplingen mellan en vinstdrivande verksamhet och en god kundupplevelse. Du har lätt för att förstå kundernas behov och kan med lätthet matcha Specsavers tjänster/produkter med kundernas efterfrågan. För att kunna kommunicera med alla våra kunder på ett professionellt och förtroendeingivande sätt är det viktigt att du kan tala och skriva på god svenska. Personliga egenskaper såsom; driftig, social och effektiv är högt värderade inom Specsavers. Har du desstuom tidigare eftarenhet från optikerbranschen ser vi det som mycket meriterande.
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med högt tempo och toppmodern utrustning.
Vårt behov är en person till en tjänst på 50%. Därutöver
tre extrapersonal kvällar/helger samt heltid under semesterperioder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofi Fredklint
0346-17005