OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huvudmål
Jobbcoachen ska
1. Effektivt sammanföra de som söker arbetskraft med dem som söker arbete och därigenom bidra till ökad omsättning.
2. Uppnå uppsatta mål för att den arbetssökande erhåller anställning om minst 1 månad motsvarande individens arbetsutbud eller jobbnära insatser.
Delmål
Jobbcoachen när huvudmålet genom;
1. effektivt matchning av arbetsgivare och arbetssökande
2. att vara en naturlig samarbetspartner på arbetsmarknaden för såväl arbetsgivare,arbetssökande som externa aktörer såsom Trygghetsrådet, Trygghetsstiftelsen samt Trygghetsfonden TSL.
Ansvar:
Jobbcoachen har ansvar att:
-underhålla och utveckla goda relationer med både arbetsgivare och arbetssökande i syfte att uppnå en effektiv matchning.
-vara förberedd inför samtal med kund, vilket inkluderar arbetsgivare och arbetssökande
-planera,leda,genomföra och föja upp coachande samtal med arbetssökande enskilt eller i grupp, via e-post och telefon.
-dokumentera ärendegången systematiskt i Arbetsförmedlingens register.
- samarbeta internt och externt för att uppnå god måluppfyllelse.
Viktiga arbetsuppgifter för att uppnå huvud-och delmål
-Coacha arbetssökande till de lediga jobben
-Leda gruppaktiviteter i coachande syfte
-Arbeta med matchningsprocessen mellan arbetsgivare och arbetssökande
-Samtala och samarbeta med arbetsgivare och externa aktörer så som Trygghetsrådet, Trygghetsstiftelsen samt Trygghetsfonden TSL för att arbetssökande ska få det stöd som behövs.
-Utforma samt följa upp individuella överenskommelser med arbetsgivare och arbetssökande
-Dokumentera strukturerat
Kravprofil
För denna tjänst är den personliga lämnligheten avgörande.
Jobbcoachen har:
-genom utbildning och/eller erfarenhet tillgodo gjort sig kunskaper inom någon/några av följande ämnesområden: Beteenevetenskap, kommunikation, pedagogik,sälj,entreprenörskap eller vad som kan betecknas vara motsvarande intriktning. Krav ställs på minst motsvarande treårig gymnasial kompetens.
-Gärna högskolekompetens.
-Gärna arbetslivserfarenhet med erfarenhet av olika brancher
-Gärna erfarenhet av olika coachningstekniker alternativt lösningsgokuserat arbetssätt.
-God datorvana
-förmåga att arbeta mål och resultatorienterat.Tar initiativ till aktiviteter som gör att mål kan nås. Ser till att komma vidare. Styr mot resultat i en gruppdiskussion. Agerar i linje med fattande beslut och med avseende på det som gagnar heltheten. Använder resurser med varsamhet och med hänsyn till uppsatta mål.
-serviceintriktad. Är lugn,uppmärksam och till mötesgående i sitt bemötande. Har intresse,vilja och förmåga att hjälpa andra.
Anstränger sig för att bidra med lösningar.
-Självgående. Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver processer vidare.
-Relationsskapande. Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkes mässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Får andra att känns sig respekterade.
-Muntlig kommunikation. Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten, små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten. Anpassar sig efter situationen.
-Kreativ. Kommer ofta med ideer och nya angreppssätt i arbeterelaterade frågor. Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till beslut.
-Meriterande är ett brett nätverkt från tidigare studier,privat och /eller offentlig sektor.
-Gärna körkort B
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740