Jobbcoach

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver. Vår goda service skall bidra till en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning. Vi ska prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt. Arbetsförmedlingen är uppdelad i 69 arbetsmarknadsområden och finns på 350 platser i landet, huvudkontoret är beläget i Stockholm. Totalt arbetar ca 11 000 personer inom myndigheten.

Gillar du att se resultat och har ett intresse av att jobba med korta uppdrag där din framgång är ditt öppna sinne och din kreativitet? Då kanske du är den vi söker!

Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation i våra systemstöd och ställer krav på att du har förmågan att dokumentera strukturerat.

Vi erbjuder ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete med mycket kontakter i en dynamisk organisation.
Arbetets mål är att ackvirerar arbeten för personer med funktionshinder, vilket innebär många uppsökande kontakter och ställer därmed krav på hög servicenivå och förmåga att upprätta kontakter.

Arbetet innebär:
. att aktivt kontakta och besöka arbetsgivare i syfte att underhålla och utveckla goda relationer för att uppnå en effektiv matchning som leder till anställning. Du samarbetar också med externa aktörer såsom Trygghetsrådet, Trygghetsstiftelsen samt Trygghetsfonden TSL.
. att coacha arbetssökande till arbete. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka jobb på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt formulerat mål. Som jobbcoach kommer du för grupp, enskilt, via e-post och telefon tipsa om var man hittar lediga jobb, hur man skriver ett personligt brev och CV samt tipsa om förberedelser inför anställningsintervju.
Du har:
. gärna arbetslivserfarenhet från olika branscher.
. dokumenterat goda kunskaper genom utbildning och/eller erfarenhet inom beteendevetenskap, pedagogik, sälj, entreprenörskap eller vad som bedöms likvärdigt. Minst motsvarande treårig gymnasial utbildning. Gärna högskoleutbildning med relevant inriktning.
. förmåga att själv prioritera och strukturera ditt dagliga arbete.
. god datorvana
. förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat.
. gärna erfarenhet av olika coachningstekniker och lösningsfokuserat arbetssätt.
. gärna erfarenhet av uppsökande verksamhet.
. B-körkort är ett krav.
Det är viktigt att du är serviceinriktad och har en förmåga att skapa goda relationer. Meriterande är ett brett nätverk samt kunskap om olika funktionshinder.

Övrigt

Anställningsformen är tidsbegränsad som längst tom 2010-12-31, vi ser gärna att du kan tillträda tjänsten omgående.
Utbildning för denna tjänst kommer eventuellt bedrivas på annan ort under fem dagar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för befattningen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 21 maj 2010
  • Ansök senast: 26 maj 2010

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024