OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
#jobbjustnu Tetiko är ett företag som erbjuder arbetsträning och coachning för personer som ingår i Jobb och utvecklingsgarantin och arbetsförmedlingens program Stöd och Matchning.
Vi ägnar oss åt PC-rekonditionering och kompetensutveckling inom IT.
Parallellt med den kompetensutvecklande sysselsättning, vi tillhandahåller, ägnar sig deltagarna åt arbetssökande aktiviteter och aktiviteter som stärker deltagaren på arbetsmarknaden.
Företaget etablerades hösten 2010 och finns nu med 2 kontor i Göteborg.
Vi ser att du har en god social förmåga. Att du brinner för det personliga mötet, se andra människor växa och ser potentialen i varje individ.
Vidare har du god administrativ förmåga, är strukturerad och har ett resultatorienterat förhållningssätt.
För att söka måste du uppfylla något av följande skall krav.
Alternativ 1
Krav på handledarens kompetens – kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet.
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Alternativ 2
Krav på handledarens kompetens – kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter. - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande - Studie- och yrkesvägledning - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor - Arbete med social- och gruppsykologi - Karriärvägledning Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Tjänsten är ett vikariat med trolig möjlighet till förlängning.
• Coacha och handleda arbetssökande deltagare mot arbete inom "Stöd och Matchning".
• Hantera administration av deltagare såsom planeringar, handlingsplaner, närvaro och rapportering enligt de system som AF satt upp.
• Skapa/upprätthålla kontakter med handläggare på Arbetsförmedlingen.
• Skapa/upprätthålla företagskontakter för att hjälpa deltagare ut i jobb eller praktik.
• Aktivt arbeta för att nå målet att få ut deltagaren i sysselsättning.
Är du intresserad skicka in din ansökan direkt då vi kommer tillsätta platsen direkt vi hittar en bra Coach.