OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och matcha.
Som jobbcoach/konsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal.
Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en stor fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden och ett redan nu brett kontaktnät.
Intervjuer sker löpande, tillsättning av tjänsten enligt överenskommelse. Möjlighet till flexibel anställningsgrad.
Din profil
Minst 2 års högskoleutbildning på heltid
Vana vid och intresse för att arbeta både med individer och grupper
Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt
God kommunikativ förmåga i både tal och skrift
God administrativ förmåga och datorvana
Som person är du prestigelös, flexibel och uppskattar variation i dina arbetsuppgifter. Då dagarna ser olika ut behöver du vara strukturerad och ha en god förmåga att självständigt planera ditt arbete, samtidigt som du förväntas vara en god lagspelare till arbetsgruppen. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat av dina insatser på både kort och lång sikt. Vi ser det som meriterande om du är flerspråkig.
Krav för att få arbeta i tjänsten Rusta och Matcha:
Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.
Ansökan
Vi ser fram emot fram emot din ansökan snarast. För frågor kontakta: jessica.alexandersson@arbetslivsresurs.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Om verksamheten
Arbetslivsresurs ingår i Arenakoncernen där ett flertal företag ingår, alla med fokus på människor, arbete och hälsa. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Med det menar vi att vi har kunskap om vad som krävs för att locka det bästa ur individer, oavsett om man är sjuk eller frisk, medarbetare eller chef.
Kontaktperson(er)
Jessica Alexandersson
072 401 04 77
Jessica.alexandersson@arbetslivsresurs.se
Anställningsomfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Tjänstgöringsort
Varberg, Falkenberg, Halmstad, Laholm