Jobbcoach

Arbetsbeskrivning

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägleda dem i deras processer.
Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare föratt skapa bra matchningar.
Planera och genomföra föreläsningar och workshops.


Du kommer att arbeta som ensam ansvarig jobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team.
Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kanplanera och organisera ditt arbete.
I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:
Kompetenskrav
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning



Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.
Önskvärda egenskaper:
•Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.
· Gärna berättigad för någon form av anställnignsstöd.
• Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är på 50%, med arbetstid mån-torsdag.
Tillträde omgående. Inget distansarbete.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trener AB Johanneshov
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2024
  • Ansök senast: 4 juli 2024

Postadress

Arenagången 29 Pl8
Johanneshov, 12177

Liknande jobb


Karriärmatchare

27 september 2024

Söker Handledare på 100% i Uppsala

26 september 2024

Vi söker franchisetagare

26 september 2024

Resultatinriktad handledare

26 september 2024