Jobbcoach Jönköping

Jobbcoach Jönköping

Arbetsbeskrivning

För kunds räknings söver vi nu en jobbcoach i Jönköping.
Är du en mål- och resultatinriktad person med passion för att jobba med människor? Är du kreativ, envis och bra på att hitta lösningar där andra kanske fastnar? Vågar du ta initiativ och utnyttja din sociala förmåga? Är du prestigelös och trivs i en dynamisk och varierande arbetsmiljö?
Perfekt, då kan rollen som handledare och jobbcoach i Jönköping vara din nya utmaning!
Om rollen
Din roll hos oss är att handleda deltagare och matcha ut de mot företag med anställningsbehov. I rollen är du med och bidrar till individens utveckling och bidrar med stöd och kreativa lösningar för att nå det gemensamma målet – att våra deltagare hittar sitt nästa jobb eller landar i studier. En stor del av arbetet innebär därför att ta kontakt med lokala företag och arbetsgivare och bygga ett nätverk.
Du som söker
Vi söker en person med följande kompetens för denna handledartjänst.
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter
- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omställningsarbete för arbetssökande.
- Studie- och yrkesvägledning.
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
Verifikation av meriter
Övriga kvalifikationer
Vi ser gärna att du har ett brett nätverk i Jönköping. Du är orädd, prestigelös och ser möjligheter där andra ser begränsningar. Du tar stort eget ansvar samt är envis och tålmodig, och strävar alltid efter att nå uppsatta mål. Du har också en god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad samt finner glädje och motivation i att hjälpa andra. Utöver detta är du strukturerad och besitter god administrativ förmåga. Har du god systemvana och digital kunskap är detta en stor fördel.
Vi erbjuder
Vi jobbar med nyckeltal och tydligt arbetstidschema.
Ett öppet
arbetsklimat där alla medarbetare vill att våra deltagare ska känna att vi gör
och gjort allt vi kan för att hjälpa dem nå målet arbete eller utbildning så
snart det är möjligt.
Vi hoppas
du vill bli en av oss så skicka in din ansökan snarast. Intervjuer kommer ske
löpande.
Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis
eller betyg
Observera
vi tillämpas 6 månaders provanställning, därefter övergår tjänsten till tillsvidareanställning.
att tjänsten kan komma att tillsättas Innan sista ansökningsdag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kompetens & Matchning Sverige AB ALVESTA
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2023
  • Ansök senast: 1 maj 2023

Postadress

Lillsjögatan 20
ALVESTA, 34232

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

18 december 2024

18 december 2024

Allakando läxhjälp Norsborg, privatlärare, Uni: Historia

18 december 2024