OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu drivna, engagerade och handledare till tjänsten Matcha & Rusta (KROM)
Företagskontakter är en mycket viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller kan utveckla ett brett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Vi ser det därför som en värdefull erfarenhet om du tidigare har arbetat med personal och rekrytering i kombination med försäljning. Arbetet innebär även ganska mycket administration.
Arbetet som coach / handledare innebär att matcha och stödja människor ut i arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom individuella samtal, workshops och företagsbesök. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål.
Du måste ha arbetslivserfarenhet gärna ifrån rekrytering, administration, coachning eller hälsa/rehabilitering.
Meriterande om du har tidigare erfarenhet inom bemanning och rekryteringsbranschen.
Din profil
Servicekänsla och lyhördhet kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor.
Du bör ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och verkligen brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig.
Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare.
Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Resor kan förekomma i tjänsten mellan olika närliggande orter.
Du kommer arbeta i ett fantastiskt team med hjälpsamma och kreativa kollegor. Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet och god förmåga att planera och organisera ditt arbete.
• Du har en eftergymnasial utbildning på minst ett år, samt minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet från de senaste 5 åren. Några exempel på relevanta arbetsuppgifter är arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, karriärvägledning, arbetsledning eller rekrytering.
• Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.
Önskvärda egenskaper:
• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.
• Effektiv, noggrann, välorganiserad och engagerad.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska. Arabiska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• Tjänstegrad 75-100%
• Tillträde snarast
Mer information och ansökan
Du söker genom att gå in på och klicka på ”Lediga Jobb”. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Anjam Nagi, anjam@yrkescentrum.se, 070-5773434
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.