OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Arbetslivsresurs AR AB ingår i Aktriva-koncernen och har drygt 300 anställda på cirka 60 orter över hela landet. Hos oss har du möjlighet att utvecklas både som person och i din profession. Vi arbetar med många olika sorters spännande uppdrag inom rehabilitering, omställning och organisationsutveckling.
Vi söker nu medarbetare till vårt kontor i Västerås. Resor och jobb på våra kontor i Köping och övriga Mälardalen kommer förekomma men din placeringsort blir Västerås. Som Jobbkonsult arbetar du främst med projekt som syftar till att få individer till arbete eller utbildning. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegorna i teamet. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel att planera, dokumentera och genomföra insatser som syftar till att deltagaren kommer in i eller tillbaka till arbetslivet.
Din profil
Du har:
- eftergymnasial utbildning på minst ett år på heltid. Gärna en akademisk examen.
- minst två års relevant arbetslivserfarenhet (på heltid) inom t.ex. bemanning, karriärvägledning eller arbetsledning med personalansvar (inom relevant bransch)
- god kännedom om den lokala arbetsmarknaden och brett kontaktnät hos lokala företag
- erfarenhet av att matcha individer till nytt jobb
- ett coachande lösningsinriktat förhållningssätt
- erfarenhet av att leda och driva egna projekt
- mycket god administrativ förmåga och är en van datoranvändare
- god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
- mycket goda kunskaper i engelska. Andra språk är mycket meriterande.
- B-körkort och tillgång till bil
Du är:
- prestigelös, flexibel och gillar variation i arbetsuppgifterna
- kommunikativ, kontaktskapande och bygger nätverk
- resultatinriktad och kvalitetsmedveten med stark drivkraft
- strukturerad och van vid att arbeta enligt fastställda processer
För att åstadkomma resultat samarbetar vi med vårt systerföretag Arena Personal som är en erfaren aktör inom bemanning och rekrytering.
Vi erbjuder
- ett uppdrag med variation i dina arbetsuppgifter.
- personlig och yrkesmässig utveckling
- engagerade kollegor
- ett arbete med många kontakter både internt och externt
- hos oss är du en uppskattad och sedd kollega
Om verksamheten
Arbetslivsresurs är din HR-partner inom organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Våra kunder finns inom privata och offentliga företag och organisationer. Under processens gång stödjer vi människan, organisationen och fackliga företrädare. Vi är specialister på att utveckla människor utifrån beprövad metodik grundad på kunskap från de mest komplexa uppdragen. Årligen stödjer vi tusentals personer att identifiera sina styrkor och möjligheter. Genom att utveckla människor utvecklar vi organisationer. Vi uppnår resultat, både mänskliga och ekonomiska och bidrar till ett friskare arbetsliv.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!