Jobbkoordinator

Jobbkoordinator

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar du både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Närheten till fjällen, Storsjön och Östersund är attraktiv för många.

Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Vill du vara med och skapa förändring för människor som står långt från arbetsmarknaden? Vi på Arbetsmarknadsenheten i Berg söker nu en driven jobbkoordinator, som ska besöka presumtiva arbets- och praktikplatser för våra deltagare inom Arbetsmarknadsenheten. Syftet är att stärka individers möjligheter att erhålla ett arbete på den öppna arbetsmarknaden.

Arbetsuppgifter
Som jobbkoordinator arbetar du med både företag och offentlig verksamhet. I arbetet har du stor frihet att söka upp tilltänkta arbetsgivare och informerar om olika arbetsmarknadspolitiska insatser. Du stöttar genom att matcha lämpliga arbetssökanden med respektive arbetsgivares kompetensbehov. Därefter ger du fortlöpande stöd till arbetsgivare utifrån eventuella, uppkomna ärenden. Utöver detta ingår i ditt arbete att bygga upp och stärka ett eget nätverk av arbetsgivare, delta på företagsträffar samt inventera behov bland offentliga arbetsgivare.

Då omfattningen av dessa arbetsuppgifter bedöms vara ca 50 % kommer tjänsten kombineras med andra arbetsuppgifter inom arbetsmarknadsområdet, inte minst att handleda deltagare inom vår arbetsträningsarena. På Arbetsmarknadsenheten finns erfarna kollegor som har likartade arbetsuppgifter, och det finns därför goda  möjligheter till introduktion och utveckling i arbetet.

Kvalifikationer
Fullgjort gymnasieutbildning är ett krav. Utöver detta ser vi gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning med inriktning mot socialt arbete, helst av allt på akademisk nivå (exempelvis socionom, beteendevetare eller personalvetare). För att lyckas i arbetet är det önskvärt att du har kunskap om både den lokala arbetsmarknaden i Berg samt Arbetsförmedlingens olika insatser. Tidigare erfarenhet av arbete med coachning och matchning på arbetsmarknaden är meriterande. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav, då tjänsten innefattar resor inom kommunen.

Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.

Personliga egenskaper
Som person behöver du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor, samt förmåga att hitta lösningar för både individen och tilltänkta arbetsgivare.
I rollen som jobbkoordinator krävs både självständighet och god förmåga att samarbeta med så väl nära kollegor som andra samverkanspartners. Du behöver också vara strukturerad samt ha god kommunikativ förmåga-

Vi erbjuder
Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse. Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Möjlighet till visst distansarbete finns, samt tillgång till vårt förmånsportal. Vi erbjuder också ett årligt friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvårdstimme. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning motsvarande heltid, med tillsättning snarast möjligt (enligt överenskommelse). Möjlighet till lägre sysselsättningsgrad finns, utifrån önskemål. Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden. För frågor om tjänsten eller rekryteringen, kontakta Peter Bergman (enhetschef Arbetsmarknadsenheten).

Varmt välkommen med ansökan till oss på Arbetsmarknadsenheten! 

Kontaktinformation
Peter Bergman, Enhetschef Arbetsmarknadsenheten, (+46) 0687-161 71, peter.bergman@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats
Industrivägen 22

840 40 Svenstavik

Kontaktpersoner på detta företaget

MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bergs kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Ängesvägen 4
None

Postadress

Svenstagatan 3
Svenstavik, 84040

Liknande jobb


Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

Arbetsmarknadskonsulent till KRAMI

18 december 2024

18 december 2024

Allakando läxhjälp Norsborg, privatlärare, Uni: Historia

18 december 2024