OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerar en ny nätbutik med ett brett sortiment inom barn- och babyprodukter.Tillsammans med duktiga medarbetare skall vi ta en ledande position inom näthandel av barn- och babyprodukter i Skandinavien. I Jollyroom kommer du att arbeta tillsammans med personer som har unik kompetens inom näthandel.År 1996 startade vi Komplett som idag är den största aktören inom näthandeln i Norden, med en omsättning på 4,5 miljarder.Efter ett års planering står vi nu klara för ett nytt äventyr och söker dig som vill vara med! Ansvar och uppgifter: Som ekonomi- och administrationsansvarig på Jollyroom kommer du att ta ett totalt ansvar för ekonomi, personal, säkerhet och administration.Löpande arbetsuppgifter: - Bokföring, fakturahantering, löneadministration samt budget- och controllingarbete - Månads- och årsbokslut - Rådgiva och kommunicera internt rörande ekonomiska frågor - Förhandla och optimera samarbeten/avtal med externa partners - Skapa och driva rutiner för personal, säkerhet och arbetsmiljö - Följa upp, förbättra och effektivisera rutiner och affärssystem - Assistera VD med diverse löpande uppgifter Rapportering sker till VD.I rollen ingår resor till Norge och Danmark cirka en gång/månad.Krav på erfarenhet och person: Vi söker dig som vill vara med på resan med att starta ett nytt företag från grunden och bygga en framgångsrik verksamhet.Du har en utbildning inom ekonomi från högskola/universitet och mycket god erfarenhet av liknande ekonomiarbete.Vi tror att du har arbetat i ett litet/medelstort företag med samma uppgifter i en beslutsfattande position med personalansvar.Du är affärsmässig och analytiskt lagd samtidigt som du gärna kastar dig in i förhandlingar och visar styrka i tvister och pressade situationer. Du har god förståelse för affärssystem och det är meriterande om du har erfarenhet av SAP eller liknande system. Du lägger stor vikt vid noggrannhet.När du ser problem tvekar du inte att ta initiativ och hugga tag.Du har mycket energi, sitter på stora resurser och tycker bäst om att ta 100 % ansvar och arbeta efter höga mål.Just nu söker du efter utmaningar och är redo för utveckling.Du är orädd inför prestigelösa uppgifter, perioder av hårt arbete och att arbeta under främmande arbetstider. I gengäld erbjuder vi dig en spännande och utvecklande position med betydande påverkan i ett företag med stora ambitioner.Din ansökan innebär att du vill utmana branschen tillsammans med oss.Upplägg och ansökan:
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240