OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Translation and Campaign Manager
Nu söker vi en strukturerad, initiativtagande och kundcentrerad kollega till rollen som Translation and Campaign Manager. Rollen innehar ansvar för koordinering av marknadsaktiviteter, projektledning av utvecklingsprojekt samt ett övergripande ansvar för vårt översättningsteam.
Arbetsuppgifter
• Samordna och koordinera kampanjer, marknadsplaner och aktiviteter
• Koordinera översättningar, marknadsanpassningar, produktberikning och innehåll till webb
• Prognosarbete, personalplanering, statistik och uppföljning
• Personalansvar för teamets översättare, på plats och på distans
• Projektledning av utvecklingsprojekt, ex. automatisering
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av liknande roll inom koordinering, content och web, gärna från e-handelsbolag
• Erfarenhet av personalansvar, ledarskap eller delegeringsansvar
• Har ett stort intresse för språk och kommunikation
• Har goda kunskaper i Excel och god analytisk förmåga
• Erfarenhet av att arbeta i PIM-system och webplattform, och med intresse och fallenhet för tekniska lösningar
• Erfarenhet av Inriver, Litium, Textual och SAP är starkt meriterande
Vi erbjuder dig:
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt och en spännande bransch
• Karriärmöjligheter
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Friskvårdsbidrag och fri tillgång till personalgym
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg, ansökan och kontakt:
Start: September
Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
Placering: Sörredsvägen 111, Göteborg
Kontakt & frågor: Amanda Vitalis via amanda.vitalis@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:
Vi kom upp i två miljarder i omsättning- > https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/
Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/
Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer