OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Inköpsassistent
I rollen Inköpsassistent jobbar du tillsammans med Kategorichef och Inköpare med att köpa in, sälja och ansvara för att vi har branschens mest attraktiva sortiment för barnfamiljen.
Som Inköpsassistent ansvarar du främst för löpande orderläggning och import av produktdata. Du har ett tight samarbete med någon av våra Inköpare. Vi förväntar oss även att du tar en aktiv roll i utvecklingen av inköpsarbetet på Jollyroom. Målet för våra Inköpsassistenter är att jobba för att Jollyroom skall bli bäst i Europa utifrån ett sortimentsperspektiv.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som arbetar med stor passion. Du är lösningsorienterad, strukturerad och driven.
Som Inköpsassistent arbetar du bland annat med:
- Löpande orderläggning
- Import av produktdata i vårt affärssystem SAP
- Besvara frågor från andra avdelningar gällande produkterna
- Stötta Inköpare i det löpande arbetet
Vi ser gärna att du som Inköpsassistent:
- Är målinriktad, intresserad och bra på att samarbeta
- Har en stark administrativ förmåga
- Är snabb på tangenterna med goda kunskaper i Excel
- Gillar siffror och drivs av försäljning
Det är meriterande med kunskap i SAP, QlikSense, Inriver, Litium.
Vi erbjuder dig:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
I november flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare.
Upplägg och kontakt:
- Start: Sep/Okt 2021
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111.
- Kontakt & frågor: Eliza Erlandsson, frågor via e-post; eliza.erlandsson@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.