OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våren står för dörren och sommaren likaså. Vi söker nu därför tysktalande kundservicestjärnor som kan täcka upp när ordinarie personal är på semester. Vi söker dig som vill jobba:
- Heltid eller deltid
- På plats i Göteborg eller på distans (hemifrån)
- Sommarperioden (maj/juni - augusti) eller längre
Du anger i enkäten på ansökningssidan hur just du vill jobba. För oss är det viktigaste att du jobbar så som passar dig bäst. Nöjda medarbetare ger nöjda kunder!
Vårt tyska team består av 6 härliga medarbetare som alla pratar och skriver flytande tyska och jobbar mot de tyska och österrikiska marknaderna. Ungefär hälften av teamet kan svenska, några har lärt sig det under sin anställning hos oss. De har olika erfarenheter från arbetslivet, men den gemensamma nämnaren är att alla tidigare har jobbat med service gentemot kund på ett eller annat sätt. De är mål- och serviceinriktade, har ett lösningsorienterat förhållningssätt och är initiativtagande. För oss är det viktigt att du besitter liknande erfarenhet och egenskaper. Detta ger oss alla förutsättningar att ge våra kunder den bästa servicen i branschen.
Som kundserviceagent har du följande arbetsuppgifter:
- Hjälpa kunder via telefon, email, chatt och sociala medier
- Reklamationshantering
- Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen
Vi som företag erbjuder dig:
- En entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Friskvårdsbidrag för tillsvidareanställda
- En ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Praktisk information och upplägg
- Start: Maj/juni
- Omfattning: Heltid (40 timmar per vecka) alt. Deltid (från 8-32 timmar per vecka)
- Arbetstider: Måndag-fredag kl. 8-17 samt 1-2 söndagar kl. 8-17 per månad
- Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111, eller på distans (hemifrån). Upplärning sker på kontoret i Göteborg under cirka en vecka (vi står för hotellkostnaden!). Därefter sker arbetet på distans.
- Vid frågor kontakta: Amanda Vitalis, via amanda.vitalis@jollyroom.se
Tycker du att det mesta i denna annons låter spännande och känner du igen dig i vår kravprofil? Ansök då snarast eftersom vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag!
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi undanber oss för närvarande samtal från samtliga rekryterings- och annonsleverantörer.
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:
Vi sålde varor för 300 miljoner i november -> https://dagenslogistik.se/90-procents-tillvaxt-for-jollyroom/
Vi anställde 200 personer inför julhandeln -> https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020 -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240