OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Förutom Högskolebiblioteket och infrastruktur i form av byggnader och nätverk erbjuder vi bland annat studieadministration, studie- och karriärvägledning, IT-service, vaktmästeri, kommunikation och marknadsföring samt ekonomi- och personaladministration. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.
Nu söker vi på Service Center en ny medarbetare! Service Center är ett positivt och serviceinriktat team som erbjuder studieadministrativ service.
Här blandas det personliga mötet med administrativa uppgifter så som ärendehantering och telefoni. Arbetsuppgifterna är varierande med koppling till flera olika studieadministrativa system. Service Center ansvarar även för Jönköping Universitys profilprodukter och JU shopen.
Du företräder Service Center i olika forum och nätverk både internt och externt. Vi ser att du är en person som vill bidra till att utveckla Service Center. I tjänsten som Servicekoordinator arbetar du med många kontakter i en internationell och trivsam miljö och du kommunicerar dagligen både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Du är en person som gillar serviceyrket och har ett tydligt kundfokus där vi ser att lyhördhet är en vikt egenskap för att kunna göra ett bra jobb. Det kan även innebära att andra arbetsuppgifter inom avdelningen förekommer i arbetet.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att, du har god samarbetsförmåga, det är naturligt för dig att vara en del av ett team men samtidigt är en självgående person. Du är utvecklingsorienterad, lösningsfokuserad och tar ansvar. Vi ser att du har förmåga att prioritera i ditt arbete på ett effektivt och för ändamålet anpassat sätt. Vidare är du serviceinriktad, flexibel och trivs med en varierad arbetsbelastning då det periodvis är ett högt tryck i arbetet. Det kommer att läggas stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har kandidatexamen inom lämpligt område, såsom beteendevetenskap eller likvärdig erfarenhet. Vi ser även att du har god:
- datorvana och erfarenhet av arbete med stöd och service, exempelvis inom kundtjänst, reception eller helpdesk är ett krav för tjänsten liksom administrativ erfarenhet av relevans för tjänsten
- förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och eftersom Jönköping University har en tydlig internationell prägel omfattar förmågan både svenska och engelska.
Har du erfarenhet av att arbeta i administrativa system är detta meriterande samt kunskaper i annat språk kan även vara meriterande för tjänsten.
Anställningen är tills vidare på heltid med start 14 augusti eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas vanligen. Arbetstidsvillkor: Reglerad arbetstid med flextid och individuell lönesättning tillämpas.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välkommen med din ansökan senast 14 maj. Ansökningarna kommer att hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag! Bilagor föredras i PDF-format och ansökan ska innehålla:
- Personligt brev
- CV
Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/