OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trygghetsjouren
Vill du bli en del av trygghetsjouren och svara på inkomna trygghetslarm från våra larmkunder? Sök tjänsten jourhandläggare redan idag!
Trygghetsjouren arbetar dygnet runt alla dagar i veckan med att ta emot trygghetslarm och samtal från våra larmkunder inom Uppsala Kommun. Trygghetsjouren söker nu nya proffsiga medarbetare för timanställning som kan jobba när vakanser uppstår.
Arbetstiderna är dag, kväll, natt och helg. Att du kan arbeta samtliga olika arbetspass är en förutsättning för att klara av tjänsten.
Ditt uppdrag
Som jourhandläggare på Trygghetsjouren svarar du på inkomna trygghetslarm från våra larmkunder som är knutna till Trygghetsjouren samt telefonsamtal från personer som är beviljade hemvårdsinsatser. Som jourhandläggare arbetar du via telefon samt med vårt larmhanteringssystem och kontaktar de vårdutförare som personen är knuten till. Du vidareförmedlar trygghetslarm och samtal till berörd personal.
Administrativa arbetsuppgifter kring larmhantering ingår.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en avslutad 3-årig gymnasieutbildning och/eller några års arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet inom vård och omsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att hantera samtal och larm, av arbete inom administration samt erfarenhet av verksamhet med tjänstgöring dygnet runt. Du har god dokumentationsvana, goda IT-kunskaper och du har lätt för att lära dig nya system och andra tekniska lösningar samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt samt är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Vi ser även att du är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Irene Sundman, verksamhetschef, 018-727 12 16
Pernilla Oldberg, administratör, 018-727 65 38
Fackliga företrädare:
Vision, 018-727 24 33
Akademikerförbundet SSR, 018-727 24 24
Ledarna, 018-727 86 47
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till äldreförvaltningen. Vårt mål är att se till att äldreomsorgens tjänster håller en hög kvalitet och att äldre får den vård de behöver. I vårt uppdrag ingår att samhällsplanera och upphandla tjänster. Tillsammans med oss kan du också jobba med förebyggande och öppna insatser, inom hemtjänst, hemsjukvård, korttidsvård och på vård- och omsorgsboenden. Uppsala är medlem i Världshälsoorganisationens (WHO) nätverk för äldrevänliga städer.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43