OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter en ny utmaning i en spännande, högteknologisk miljö? Börja hos oss som Engineering Base Application Administratör i vår Power Grids-division. Du kommer att arbeta i ett team där samarbete är en central del. Beroende på din utbildning och bakgrund kommer du arbeta inom områden som matchar din kompetens på bästa sätt.
Exempel på specifika ansvarsområden
• Delta i uppgraderingar av mjukvara och hårdvara.
• Systemadministration, installation och konfiguration.
• Slutanvändarstöd, problemlösning och utbildning.
• Underhålla slutanvändardokumentation.
• Implementering och underhåll av Electrical-CAD (ECAD)
• Användarlicens och åtkomsthantering.
• Rapportering till 3:e linjens support (Applikationsleverantörer och lokal IT-support).
Profil
Viktigast för denna roll är din personlighet och din vilja att lära sig och utforska nya områden. God samarbetsförmåga och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas i rollen! Vi ser att du som säker är driven, självgående och har ett kreativt tankesätt. Du har med fördel ett intresse för applikationsadministration och utveckling och kanske till och med erfarenhet från projekt- och applikationsledning.
Kompetenskrav
Du har en yrkes, kandidat- eller civilingenjörsexamen inom elektronik, elkonstruktion eller annat relevant område.
Flytande engelska krävs, medan svenska och andra ytterligare språk värderas högt.
Du har kännedom av CAD-verktyg
Meriterande
Kunskaper och färdigheter i MS Office, MS Vision, MS Project och Share Point
Om arbetsplatsen
Vår samarbetspartner är världsledande inom elkraftindustrin och har kontor och etableringar runt om i hela världen. På kontoret i Ludvika, som har varit etablerade i över 120 år, sitter det i dagsläget cirka 2800 medarbetare.
De har en modern personalpolicy och investerar mycket tid i att utveckla företaget och medarbetarna. Allt detta för att bygga långsiktiga anställningar och behålla, såväl som ständigt utveckla, kompetensen inom företaget. De är också experter inom HVDC’s alla avdelningar.
Om Framtiden AB
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Rekryteringsprocess
CV-granskning
Intervju med Framtiden (rekryteringsbolag)
Intervju med vederbörande företag
Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Ludvika
Arbetstider: 08-17
Omfattning: 100%
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996