OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Global Electrolux Talent Program presenterar:
Global Electrolux Talent Program är ett proaktivt initiativ som sammanför unga talanger från olika funktioner och globala kontor inom Electrolux. Detta program är för dig som är intresserad av en global, praktisk erfarenhet i en interkulturell miljö med målet att säkra globala anställningsmöjligheter inom företaget efter ett framgångsrikt slutförande av praktiken.
Junior D2C E-commerce CX analytiker – Stockholm, Sverige
Rapporterar till D2C E-commerce CX Manager, D2C E-commerce Consumer Experience analytiker kommer att få en holistisk förståelse av konsumenternas förväntningar på CX-resan, från onlineshopping till logistik och uppfyllelse. Att övervaka trendutvecklingen för CX KPI:er (dvs. NPS, Customer Satisfaction (CSAT), Customer Effort Score (CES), etc.) är nyckeln såväl som att analysera konsumentkommentarer och sentiment för att förstå de olika behoven på de europeiska marknaderna. Du kommer att ha kontakt med D2C:s europeiska centrala team och fjärrstyrda D2C-klusterteam, central marknadsföring, central IT samt leverantörer för undersökningar, utbildningsmaterial och dataintegrationer. Du förväntas leverera inom ramen för tjänsten för att uppnå önskat resultat i tid och inom kostnads- och kvalitetsbegränsningar.
En vanlig dag på jobbet:
Som medlem i det europeiska D2C E-commerce CX-teamet kommer du:
• Analysera cx-data relaterade till Färdigvaruwebshop och Eftermarknadsreservdelar och C&A webshop:
• Shopperresa baserad på onlineutcheckningsundersökning och onlineutträdesundersökning
• Uppfyllelseresa baserad på paketleveransundersökning och hemleveransundersökning
• Introduktionsreseundersökning för reparation av eftermarknadsreservdelar eller C&A-installationer
• Skapa kvartalsvisa konsumentinsiktsrapporter om Europas D2C CX-trender och grundorsaksanalys som ska användas som grund för handlingsplanen.
• Förespråka cx generellt och använd de 6 cx vägledande principerna i ditt dagliga arbete
• Hantera cx-loggen för FG webbshopdiskussioner med marknader för Transformer-plattformen.
• Hantera cx-loggen för Aftermarket-webshopdiskussioner med Online Sales Managers (OSM).
• Skapa nya krav i linje med marknaderna genom att skicka ändringsförfrågningar till arbetsflödet för ständiga förbättringar
• Samarbeta med Optimization & Growth-teamet genom att skicka in förslag på AB-test för att utvärdera bästa konsumentlösning.
• Flagga när problem uppstår inom cx-sfären och skriv IT-biljetter för systembugghantering.
• Koordinera utvecklingen av D2C cx utbildningsinnehåll och anpassa sig till eLucid-teamet för onlineåtkomst och taggning.
• Drive språköversättningar av cx-utbildningar i linje med förändringsledningsteamet för utrullning till D2C-anställda och partners.
• Säkerställa effektiv kommunikation med D2C-marknaderna om CX-förbättringar och implementeringstidshantering (främst via: telefonsamtal, e-postmeddelanden, videomöten)
• Etablera och underhålla en standarduppsättning av praxis, processer och mallar för att hantera cx konsekvent och effektivt för att minska projektrelaterade risker och kostnader
• Aktivt analysera och föreslå CX-möjligheter
• Dela lärdomar och bästa praxis i hela D2C-teamet
• Drive och ta med innovation, baserat på konsumentinsikt
Tjänsten kräver:
UTBILDNING OCH ERFARENHET
• Kandidat- eller magisterexamen i företagsekonomi eller liknande utbildningsbakgrund.
• 0-3 års arbetslivserfarenhet
KUNSKAP, FÄRDIGHETER OCH FÖRMÅGA
• Stark analytisk förmåga
• Kunskap om CX KPI:er såsom NPS, CSAT, CES m.m.
• Kunskap om online shoppingplattformar direkt till konsument.
• Förmåga att arbeta i en matrisorganisation
• Kommunikationsförmåga för att hantera marknadens krav och affärsbehov.
• Behärskar engelska flytande, både i tal och skrift.
• God datorvana (MS Office: Excel, PowerPoint, Word)
Gärna kunskaper inom UX-relaterade ämnen.
Vad du kommer att lära dig:
Genom att delta i denna praktik kommer du att kunna nå en fullständig förståelse och full bild av konsumenternas förväntningar inom Electrolux D2C-området, från shopper till logistik och uppfyllelse samt var luckorna finns och hur man når behoven hos en enastående CX. Specifikt kommer du att lära dig:
• Hur man skaffar, analyserar, presenterar nuläget
• Hur man upprättar CX färdplan och härleder ur denna förbättringsplaner och aktiviteter
• Hur man leder diskussioner och CX-prioritering för ständiga förbättringsprojekt
• Lär dig CX KPI:er, undersökningar och hur du arbetar med sentimentanalys i Qualtrics plattform
• Lär dig många akronymer som används på Electrolux och i e-handelsbranschen
Vad du får ut av programmet
• Inlärningserfarenhet inom 14 månader
• Bruttolön på 25 000 SEK i månaden
• Semesterdagar och andra företagsförmåner
• Mobiltelefon och bärbar dator
• Visumkostnader och process
• Omfördelningsstöd: lokala registreringsprocesser