OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en trygg och initiativtagande person som vill ha ett ansvarsfullt administrativt myndighetsarbete? Har du lätt för att samarbeta med andra och är du ute efter ett en arbetsplats där ditt intresse för samhällsfrågor och nationalekonomi kommer till nytta? Då är du definitivt rätt person för den här tjänsten!
Beskrivning
Till den här handläggartjänsten söker vi dig som vill bli en del av en engagerad arbetsgrupp och samtidigt få en unik inblick i en av våra säkerhetsklassade myndigheters arbete. Arbetsplatsen är belägen i trevliga och öppna lokaler mitt i centrala Stockholm.
Som junior handläggare kommer du, tillsammans med dina närmsta kollegor, att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Du kommer bland annat att granska, kontrollera och säkerställa att olika ekonomiska underlag och kontaktuppgifter stämmer innan de skickas vidare och även arbetsuppgifter som registrering och posthantering.
I arbetet kommer stort fokus att vara på kvalitet och vi tror att du är mycket noggrann och uppmärksam i ditt arbetssätt, eftersom du kommer att arbeta med sekretessbelagd information. Du kommer att arbeta över många kontaktytor, både internt och externt, därför ser vi att du har lätt för att bemöta olika typer av människor och du ger ett förtroendeingivande och ansvarstagande intryck. För dig som är intresserad av nationalekonomiska frågor och som har lätt för att ta för dig kan det här vara en mycket givande roll där du dessutom får bidra till samhällsnyttan och samlar på dig en tung merit till ditt CV.
För den här tjänst krävs svenskt medborgarskap och den kandidat som blir erbjuden tjänsten kommer att genomgå en säkerhetsprövning.
Är detta en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
Erfarenhet av administrativt arbete
God datorvana
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande:
Akademisk utbildning (ex. ekonomi, juridik, statsvetenskap, politisk kandidat)
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Startdatum så snart som möjligt efter avklarad säkerhetsprocess (beräknas ta ca 3-4 veckor).
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31576 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se