OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du koll på datorer och dess kringutrustning men har ännu inte så mycket erfarenhet av teknisk support? Är du grym på att bemöta kollegor och användare på ett trevligt och pedagogiskt sätt? Då ska du läsa vidare!
Beskrivning
Perido söker nu flera helpdeskmedarbetare för ett konsultuppdrag hos vår kund, en statlig myndighet. Myndigheten är en av Sveriges största och finns i hela Sverige. Just den här tjänsten är placerad i trevliga lokaler i centrala Norrköping.
I denna variationsrika och stundtals utmanande tjänst kommer du att arbeta i myndighetens helpdesk med teknisk support. I detta ingår bland annat att lösa användarnas problem via telefon och mail samt ibland instruera dina kollegor om hur de ska arbeta med olika program. Du ser till att IT-utrustningen fungerar, löser hård- och mjukvaruproblem, samt administrerar IT-miljön (där användarkonton, behörigheter och utskriftsköer ingår).
Du som söker har lätt för att engagera dig i problem och gillar att ge service av högsta kvalité. Vissa dagar inkommer många IT-ärenden och problem och det är därför viktigt att du är stresstålig och kan att arbeta i ett högt tempo. Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil
-Gymnasiekompetens
-Grundkunskaper om hårdvara, programvara och kringutrustning (PC)
-Goda kunskaper i Office och Windows
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Tillträde i april/maj, uppdragstid till och med december. Heltid.
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 10155DB i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
10155DB
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se