OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en otroligt spännande resa tillsammans med ett engagerat och drivet team i Social Eatertainment Group? Vi kommer under de närmaste åren ha en stor tillväxt, både med våra befintliga varumärken O´Learys, Harrys och Sing Sing Karaoke, men eventuellt även med ytterligare varumärken. För att säkerställa att vi når våra mål arbetar vi datadrivet för att ständigt öka lönsamheten hos våra franchisetagare och gästnöjdheten hos våra gäster - detta speglar alla beslut vi tar.
Vi söker nu en kollega som ska hjälpa våra franchisetagare att optimera sin restaurangdrift genom att ta fram verktyg för konceptefterlevnad och för att underlätta driften i våra olika varumärken. Vi letar efter dig som uppskattar att arbeta i tydliga koncept, som är strukturerad och noggrann, duktig i skrift i både engelska och svenska. Du har en bakgrund från restaurangbranschen inom kedjedrift och du är van att arbeta innanför tydliga ramar i ett koncept. Du är noga med detaljer, du är serviceinriktad, administrativt lagd och självgående.
Om tjänsten
Rollen är administrativ och innebär att man tillsammans med teamet Operations Support tar fram driftsverktyg till alla restauranger i kedjan. Rollen är en resurs till teamet och kan jobba i olika projekt och med olika administrativa uppgifter samtidigt.
I rollen ingår även att förvalta våra olika plattformar för restaurangdrift.
Funktionen tillhör även det öppningsteam som är ute på enheterna i samband med nyöppningar för att utbilda både franchisetagare och anställda i våra koncept.
Det är en dynamiskt roll i en organisation under tillväxt.
I arbetsuppgifterna ingår det att:
Ta fram operativa manualer till restaurangerna
Förvalta våra operativa plattformar
Vid behov, besöka våra enheter och följa upp nuvarande manualer och rutiner
Åka på öppningar av nya restauranger, utbilda anställda i vårt koncept
Vara en administrativ resurs i interna projekt
Komma med förslag på åtgärder för driftsoptimering
Egenskaper för att trivas och nå våra uppsatta mål:
Att kontrollera detaljer och vara noggrann
Orädd för nya utmaningar
Gillar att möta nya människor
Trivs med att resa
Kan ha engelska som arbetsspråk utanför Sverige i tal och skrift
Erfarenhet av restaurangdrift, gärna i en ledande roll.
Kunna kommunicera skriftligt och muntligt på engelska och svenska
Starkt meriterande att ha erfarenhet från en ledarroll och erfarenhet av att jobba i restaurang i kedjedrift
Du rapporterar till Head of Operations Support och supportkontoret är beläget på Wennergren Center vid Norrtull i Stockholm. Tjänsten utgår från Stockholm men innebär också resande vid besökande av restauranger och öppning av nya restauranger i kedjan.