Jr. Planner sökes till svenskt modeföretag!

Jr. Planner sökes till svenskt modeföretag!

Arbetsbeskrivning

Är du en nyexaminerad ekonom som har goda administrativa färdigheter? Låter det spännande att få in foten på ett stort internationellt bolag inom modebranschen i en roll som Jr Planner? Ansvaret kommer att ligga på de administrativa uppgifterna, men du kommer vara delaktig i hela den lärorika processen. Låter det som något du gärna vill berika ditt CV med? Läs vidare och skicka in din ansökan snarast möjligt, tjänsten är attraktiv och vi kommer att tillsätta löpande.
Om tjänsten
Vi är stolta över att kunna erbjuda uppdrag som Jr Planner hos vår kund, en eftertraktad arbetsgivare med kontor i hjärtat av Stockholm. Här finns en inkluderande arbetskultur där alla medarbetare får komma till tals och behandlar varandra med integritet, respekt, ödmjukhet och värdighet. Arbetet sker i samarbete med produktteamet.
Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som Jr Planner är att stödja företagets Planner i optimering av sortimentet, planering och inköp för att maximera tillväxt och lönsamhet för varje kanal/region. Framförallt är detta en administrativ roll där du kommer att:
Administrera planeringen, lagerstatus och inköp.
Administrera ranking per region baserat på den totala rankingen satt av en Purchase Manager.
Administrera orders.

Det kommer även dyka upp andra uppgifter för att stötta Planner så som att:
Vara behjälplig i målet att skapa en strategi som bidrar till företagets tillväxt.
Hitta nya försäljningsmöjligheter baserat på data som ni får tillgång till i samarbete med produktteamet
Hålla koll på tidsplaneringen och koordinera den så den stämmer överens med hela avdelningens tidsplan.

För den handlingskraftige finns möjligheter att utvecklas och få mer ansvar och arbetsuppgifter över tid.
Dina egenskaper
Den som vi söker är en klipsk, snabblärd, ödmjuk och härlig doer- person som snabbt kan sätta sig in i nya system. Vi tror att du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp och logistik eller liknande och har någon tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du kan arbeta i ett högt tempo utan att tumma på kvalité och du har ett öga för siffror som snabbt upptäcker eventuella fel. Som person är du social, utåtriktad och positiv vilket gör att du har lätt för att arbeta med andra och du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är såklart en stor fördel om du har intresse för kläder och mode! Med en känsla för vad som säljer och inte, så finns ännu mer utvecklingsmöjligheter.
Ta chansen att bli del av ett härligt gäng, i en dynamisk arbetsmiljö, där dina handlingar verkligen gör skillnad! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
För denna tjänst ber vi dig skicka in din ansökan på engelska.
Vi söker dig som har:
En högre examen inom företagsekonomi, inköp eller annat relevant område
Någon administrativ arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Mycket goda kunskaper i Excel och har systemvana
Har mycket lätt att uttrycka sig i såväl svenska som engelska då både dessa språk används i det dagliga arbetet

Plus i kanten:
Intresse för barnkläder/kläder

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 3 månader med chans till förlängning. Start omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för tjänsten är Amanda Delvén, du kan nå henne via amanda.delven@perido.se.
Om du har några övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 34289 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1300 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2024
  • Ansök senast: 25 februari 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024